• Anonym

HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???

Luloo skrev 2009-01-29 18:53:47 följande:
    JAG skulle inte rekomendera den då jag fått så negativt, det är samma som om jag rekomenderar vilken mobil man ska köpa! om jag tycker något fungerar dåligt e det upp till mig och säga, och upp till dig och avgöra om du också tycker det!
    Mobil? Nej, det är väl ändå inte i närheten.
    Man måste inse att en metod kan fungera dåligt om man har otur, men det är så individuellt att det inte går att avråda på det sättet.
  • Anonym

Luloo skrev 2009-01-29 18:51:43 följande:

jag blödde i 2,5 månad, och det var inget trevligt alls, dödade bara fostret och inte stötte ut det...., min mammas vänninas dotter förblödde när hon tog den, men ska man ha den, lita på din kropp och känns nått fel så hör av dig
    är det här din mammas vänninas dotter
    www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____1392.aspx
  • Anonym

i vilket fall som helst så är det väldigt ovanligt att förblöda.

• Anonym

Luloo skrev 2009-01-29 19:12:05 följande:

ja det är det, och man får information om när man bör söka läkarvård, tycker man skall lyssna noga på läkare eller liknande när dom berättar om det, så man vet vad som gäller, och minsta lilla fråga ska man ringa dit man tar tabletterna o fråga om man är orolig!
    så varför rekomenderar du det INTE?
  • Anonym
    Luloo skrev 2009-01-29 19:06:58 följande:
    nej jag tror inte det var hon! fel stad det handlade om
    Socialstyrelsens skyddsenhet finns bara i sex städer. Så hon behöver inte bott i Göteborg.
  • Anonym
    tillsynsenhet skulle det förstås stå.
  • Anonym

Anonym skrev 2009-01-29 19:14:33 följande:

Socialstyrelsens skyddsenhet finns bara i sex städer. Så hon behöver inte bott i Göteborg.
    det stämmer. då var det kanske hon?
  • Anonym

JAg kan ju tycka att låta en 17 åring göra en hemarbort är helt galet! Även om man inte fött barn innan så tycker jag absolut man ska vara på sjukhus,för det kommer ju oftast en hel del blod har man inte varit med om det inna så kanske det kan bli en jätte chock,helst om man inte är så gammal.

• Anonym

Hur har det gått för dig idag ts?
    *kram*

• Anonym

I mitt fall rekomderar jag den inte pga min negativa erfarenhet. Visste inte i förväg hur fruktansvärt ont det gjorde. Så det kom som en chock.
    Sen så kom inte allt ut tydligen och det upptäcktes på återbesök en månad efter så då fick jag skrapas dvs göra en vanlig abort akut. Så för mig var det bara plågor i onödan.

• Anonym

Jag upplevde min abort ungefär som du, TS, fast jag gjorde den på sjukhuset.
    Skulle jag bli tvungen att göra en abort igen så skulle jag utan minsta tvekan välja medicinsk igen.

• Anonym

Hur ont det gör är nog väldigt olika för alla .Ungefär som när man föder barn.
    Det är ju en framtvingad forcerad utstötning som sker och alla kroppar reagaer olika.

Varför det finns som alternativ är ju därför det är billigt för landstinget jämfört med vanlig abort. Som patient kan man ju ibland få vänta flera veckor innan tid för abort finns så har man bråttom kan det vara lätt att nappa på erbjudandet att göra en medicinisk så man slipper vänta.

• Anonym

Jag skulle då inte rekommendera medincisk abort. hade jag vetat vad det verkligen innebar, hade jag aldrig valt det. det är säkert jätte bra om det fungerar som det ska.. Men om det blir komplikationer, så blir det verkligen komplikationer... för mig slutade det med att jag ändå fick göra en skrapning.. Det är det bästa, skulle rekommendera dig att göra det på en gång.

• Anonym

TS har redan gjort aborten. Se inlägg 69.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-01 20:51:35 följande:
     Men om det blir komplikationer, så blir det verkligen komplikationer... för mig slutade det med att jag ändå fick göra en skrapning..
    Hm, det kan ju likaväl hända även om man gör en skrapning  första gången.
  • Anonym

Jag tror det är större risk man får göra en skrapning som följd av medicinsk abort än vanlig abort. Men billigare för samhället när människor gör medicinsk abort först som är relativt billig och sen skrapar man eller rättar till komplikationer för de som får problem.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-01 22:01:57 följande:
    Jag tror det är större risk man får göra en skrapning som följd av medicinsk abort än vanlig abort. Men billigare för samhället när människor gör medicinsk abort först som är relativt billig och sen skrapar man eller rättar till komplikationer för de som får problem.
    Du tror att det är så, skrev du, men jag vet att risken är ungefär lika stor att man får skrapas efter, vilken metod man än använder sig av.
    Risken för infektioner efter är något större vid kirurgisk.
  • Anonym
    Svar på #77
    Anonym skrev 2009-02-02 10:24:56 följande:
    Du tror att det är så, skrev du, men jag vet att risken är ungefär lika stor att man får skrapas efter, vilken metod man än använder sig av.Risken för infektioner efter är något större vid kirurgisk.
    Ja jag skrev jag tror för jag vet inte. Det är bara min slutsats av de jag känner och hört förutom mig som testat båda metoderna. Men kanske så att människor beklagar sig mer och blir mer chockad över efterföljder av medicinsk och därför pratar mer om det?
Svar på tråden HUR kan medicinsk abort finnas som alternativ???