Inlägg från: Anonym (vet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vet)

Deprimerad efter abort.. Finns det någon som haft det likadant?

Jag genomgick en abort för 11 år sen efter påtryckning av pappan till barnet ville inte själv. Nu vet inte jag om du själv var övertygad om att abort var det rätta, var du det ska du veta att såna här känslor är väldigt vanliga en tid efter trots att man var övertygad om att abort var det rätta att göra. Nu har du stöd av din sambo och det tror jag är det viktigaste.I mitt fall hade inte jag det stödet trots att vi var tilsammans.Mådde skitdåligt hade tankar om att det bedrevs forskning på fostret osv osv. Det gick så långt att jag övervägde att ta mitt liv.Det enda som höll mej kvar var att min dotter sen ett tidigare förhållande inte skulle få ett bra liv med sin pappa om jag försvann. Ja det var då, livet går vidare men tänker fortfarande på det ibland.
    Om du märker att det inte avtar så prata med kurator på abortmottagning, dom är ju ändå proffs på sånt här. KAn du tala med dina närmaste vänner gör det. Du behöver allt stöd du kan få.Kram

• Anonym (vet)

Smilgumman skrev 2009-02-07 21:34:18 följande:

Trodde inte att så här starka känslor kunde uppkomma efter en abort, iallafall inte om den skedde tidigt. Men nu inser jag att en kvinnas graviditetskänslor är en hel vetenskap.. Kanske känner jag det extra jobbigt för jag är nästan 30 fyllda. Både för det psykiska o fysiska. Vad gör man för o komma igång igen??? Baka bullar hjälpte mig ett tag, typ för o få tiden att gå. Men sen bröt jag ihop, o nu känns allt meningslöst. Att stirra i väggen eller gråta är allt jag gör.
    Jag tvingade ut mej själv en stund varje dag, promenerade i skogen. Sen hade jag två vänner som jag ältade, grinade tjatade frågade om och om igen. Att dom fanns betydde allt just då.
  • Anonym (vet)

Ja jag tror att du måste ge det lite tid också. Även om du var övertygad att du gjorde helt rätt så kan det ändå kännas otroligt jobbigt.

Svar på tråden Deprimerad efter abort.. Finns det någon som haft det likadant?