Deprimerad efter abort.. Finns det någon som haft det likadant?
Gjorde en kirurgisk abort för 2 1/2 vecka sedan, kunde inte behålla barnet av många olika skäl.
Det var min första graviditet. Hade 2 veckor med illamående o graviditetsupptäckter, som jag aldrig kunde börja glädja mig åt.
Kunde inte förmå mig att tala med familj o vänner, var så ledsen o förvirrad. Jättehemskt. Endast min sambo har varit ett stort stöd och hjälper mig jättemycket.
Men jag var övertygad att allt skulle bli normalt igen efter operationen. Har det nu jättejobbigt istället. Har ständiga värkar o stickningar från livmodern, vilket gör det svårt att gå(har kontrollerat för infektion, allt är bra). Det hela började bli riktigt jobbigt en vecka efter aborten, när värktabletterna slutade fungera o jag inte lyckas leva som vanligt...
Då kom också en tomhet, floder av tårar o jag riktigt kände hur graviditetshormonerna hade försvunnit o dött bort. För mig blev det början till depression. Nu känns mitt liv helt o hållet grått. Inget är roligt, inget är värt o leva för. Lever i en dimma, och så fort jag sluter ögonen dyker alla möjliga mardrömsbilder upp vilket gör att jag inte kan sova. Börjat prata med en kurator. Att prata om aborten har hjälpt mig få bort de hemskaste tankarna.
Är det någon som varit med om något liknande, om i så fall.
Vad gjorde ni för att komma över det?
Fick ni någon medicin?
Jag är tacksam för allt, vill "bli frisk så fort som möjligt":)