Inlägg från: MiniLou |Visa alla inlägg
  • MiniLou

Deprimerad efter abort.. Finns det någon som haft det likadant?

Jag gjorde en abort när jag var 16.
    Var för ung för att behålla o efter att jag gjort aborten mådde jag fruktansvärt dåligt.
    Drömde mardrömmar om små bebisar o hela mitt liv gick under efter att jag ångrat mig.
    Det tog många år innan jag kände att jag faktiskt gjort ett bra val då av olika anledningar.
    Dels att barnet aldrig hade fått en ordentlig pappa som hade och har mkt problem o jag som var såpass ung.
    Men jag hade en tuff, tuff tid efter den aborten o jag hatade mig själv för att jag lät mig lyssna på "alla" andra.

Klart att jag fortfarande ibland tänker på "hur livet varit idag om jag inte gjort den aborten"

Men samtidigt efter att jag förlorat mitt barn nu i december så tänker jag att om jag inte gjort den aborten så kanske det hade hänt samma för den bebisen.
    Men det vet man ju aldrig iofs.

Kram till dig, du kommer säkert aldrig att glömma detta men du kommer en dag att kunna leva med att du gjort aborten.
    Tankarna kommer kanske alltid finnas kvar hur det hade kunnat varit nu o sånna saker.

För min del känns det idag som att det var bäst så, men det gjorde det inte då.

• MiniLou

Det finns kuratorer på kvinnokliniken som du kan kontakta för att få gå på samtal gällande detta.

Svar på tråden Deprimerad efter abort.. Finns det någon som haft det likadant?