• Sonia b

Ni som har barn med diagnosen autism med lätt utvecklingsstörning-hur är era barn, hur fungerar livet? Ny diagnos här.

Min son har fått diagnos  autism med utvecklingstörning. Detta är jätte tungt att få. Får tårar i ögonen bara jag tänker på det.  Har läst era inlägg. Vet inte vad IBT är men ska googla på det. Min son är 4,5 år men är som en 1,5 åring i tal o allt. Har fortfarande blöja. Min högsta önskan är att han ska vara som en 7-åring när han är 7, men detta kommer aldrig att ske. Är rädd att han ska stanna i sin utveckling och vara som han är nu resten av livet. Tänker mycket på vad kommer att hända honom om jag dör. Hur kommer han att klara sig själv i livet? ! det kommer han aldrig. Han kommer nog behöva hjälp resten av hans liv. Vill inte att han ska gå i en särskola, men är troligtvis den enda alternativet. Vi bor mitt i centrala stockholm. Finns det någon "bra " särskola här? Har frågat BUP och Hab men dem vet inte. Vi har inte kommit vidare till NU osv osv
    Någon som har några tips?
    Tack
    Sonia  

Svar på tråden Ni som har barn med diagnosen autism med lätt utvecklingsstörning-hur är era barn, hur fungerar livet? Ny diagnos här.