Vilken kaffemaskin ska jag köpa?
Nyfiken på att köpa en kaffe/espressomaskin.... helautomatisk som maler bönor. Och som kan skumma mjölk. Smidig och snygg, nån som vill rekommendera nån? Max någon tusenlapp...
Nyfiken på att köpa en kaffe/espressomaskin.... helautomatisk som maler bönor. Och som kan skumma mjölk. Smidig och snygg, nån som vill rekommendera nån? Max någon tusenlapp...
Du måste skämta - allt det kan du inte få för någon tusenlapp!
Oj...finns det någon sådan vill jag också veta ju
Nej det kan du absolut inte få för så lite
Det bästa jag kan rekommendera är en av de nya Nespresso-maskinerna med medföljande skummare. De kostar ca 2200(med rabatt) på Duka eller liknande och är helt ok
Skämta? Varför då? "Någon tusenlapp" innebär ca 2000-3000-4000 kr och det är inte omöjligt. Du måste ha läst fel och läst "EN tusenlapp", då förstår jag att du reagerar... ;)
Denna maler förvisso inte bönorna utan man har pods med kaffe i som man stoppar i maskinen, finns många sorters kaffe och te, man kan få en mjölkskummare oxå till.
www.zinzino.com/customer/(S(5w1bw0454lrc4hvesdwo4eja))/engine.proxy
Kaffet blir kanon gott och så är den snygg att titta på
www.testfakta.se/img/2008/10/24/80737.pdf
Länken till testet. Den billigaste är från Krups och kostar 7500 kr.
Vi har en Krups för ungefär 5600-6000 kr (minns ej exakt). Den är superbra, alla anmärker på hur extraordinärt gott kaffe det blir!
Tips är att kolla på billighetsbutiker på nätet. Tror vi köpte vår på Netonnet eller tretti.se.
Den här har vi
www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/espressomaskiner/krups-ea8010
Rekommenderas varmt! Det är inte en av de dyraste modellerna, men den är kompakt och gör supergott kaffe och skummar mjölk etc.
BTW: jag tolkade det också som 1000 kr i din ts. Du skrev faktiskt NÅGON tusenlapp (det är singular) och inte NÅGRA tusenlappar (plural)
ngn tusenlapp tolkar jag med som en tusenlapp alltså ngn av alla dessa tusenlappar. Några tusenlappar däremot är en helt annan grej .
men nu ska vi inte vara sådana
här har du några den billigaste på 5990
www.pricerunner.se/pl/82-743631/Kaffebryggare/Saeco-Talea-Giro-priser
www.pricerunner.se/pi/82-214368/Kaffebryggare/Isomac-Brio-produktinformation
www.pricerunner.se/pi/82-983974/Kaffebryggare/Saeco-SAE240-produktinformation