Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Vilken kaffemaskin ska jag köpa?

Vi har en Krups för ungefär 5600-6000 kr (minns ej exakt). Den är superbra, alla anmärker på hur extraordinärt gott kaffe det blir!

Tips är att kolla på billighetsbutiker på nätet. Tror vi köpte vår på Netonnet eller tretti.se.

• mosterYster

*go krups*
    *go krups*

:-d

• mosterYster
    Linis80 skrev 2009-05-19 14:52:18 följande:
    Nej nej, det e kaffepodsen du betalar per månad som skickas hem till dig...Där väljer du, som jag, jag har 36 pods i månaden, det kostar mig 188:- i månaden som ett abonumang i ett år...Du kan ju självklart välja att köpa lös maskinen direkt för 4990:-, men podsen måste du ju ändå köpa.....Dom säljer även choklad och kaffekakor m.m.
    Fast den maskinen maler inte bönor.

Min Krups maler bönorna, och dessa bönor köper du enkelt i vilken mataffär som helst. Du behöver inga speciella pods.
  • mosterYster
    Linis80 skrev 2009-05-19 15:19:18 följande:
    Men det ser ju jag som lyxen isig att bara ta en pod och stoppa i maskinen och vrida en knapp...Har haft en sån där Krupps maskin innan och den bara dog en dag...Jag har malet klart kaffebönor i mitt liv...Nu e det pods som gäller! Smaken e ju som bakan- Dela d.
    OK. Jag ställer bara koppen under "kranen" och trycker på en knapp så maler maskinen bönorna och gör kaffe. Väldigt enkelt tycker jag. Har en väninna som har en Nespressomaskin, jag tycker att det verkar obehändigt att man måste fram med en pod VARJE gång man ska ha kaffe, samt att podsen är ohemult dyra.

Men som sagt, smaken är som baken!
  • mosterYster
    969803 skrev 2009-05-23 17:28:58 följande:
    Har en jura och den gör så jättegott kaffe, speciellt cappucinon är underbar. Nu är den iofs dyr men värd varenda krona .
    Har haft en Jura, men det var en "manuell". Har du en helautomatisk?
Svar på tråden Vilken kaffemaskin ska jag köpa?