Hur går en adhd utredning för barn till?
ville mest säga hej hej. Vår Tea 2,5 år, har downs syndrom, trolig adhd och autistiska drag. Vi ska börja medicinera nästa vecka, spännande!
ville mest säga hej hej. Vår Tea 2,5 år, har downs syndrom, trolig adhd och autistiska drag. Vi ska börja medicinera nästa vecka, spännande!
Klandra inte dig själv! det är bara bara negativt o hjälper ju varken dig eller honom! du får se till att fortsätta vara den bästa mamman för ditt barn, och sedan be om hjälp så mycket du bara kan! Avlösarservice, dagis, mm mm mm. Man ska hålla ihop länge som handikappförälder och man behöver INTE klander, man behöver kraft och stöd!
Lappstockholmska: Det låter ju verkligen hur bra som helst! En sådan ska jag propsa på så småningom! Vårt hab är generöst och tillmötesgående, så det borde funka. Tack för tipset! (vi tar tacksamt emot alla tips vi kan få!)
Skumboll: Ja, man tycker ju att de borde lyssna en aning. Nu är maken läkare själv, vilket vi har tvingats kasta fram många gånger för att vi ska få gehör för vad vi säger, vilketj u känns otroligt tramsigt. På bup jobbar ju psykiatriker och neuropsykiatriker, så jag kan inte tänka mig att det spelar någon roll vart du går: Det måste ju ändå vara en läkare som ställer diagnosen väl?