Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

MarieX

Skönt att veta att det är fler än jag som blir uppretade över ovesäntligheter. Det är ett av mina problem. Men jag vågar inte ta upp det här på fl. Är för rädd för att bli påhoppad.

Med tanke på namnen gillar inte heller jag tindra och om jag kände någon som döpte sitt barn till det så skulle jag inte säga något alls. Vet en tindra och hon tindrar inte alls hon bara river alla andra barn i ansiktet. Inte så tindrit. Min man kallar henne (inte så någon hör mer än jag och hans kompisar) gollum (tror det stavar så) Jag har sagt åt honom att han inte får säga så. ELAKT. Men lite ler jag åt det.

• gbgumman

Apropå namn. Jag heter Hanna och min man heter Filip. Vi är båda snart 30 år, men det låter som två treåringar som är gifta med varann. Båda namnen har legat i topp de senaste åren. Jag får passa mig ibland när vi är på Barnens hus. Min man har en förmåga att komma bort från mig i affärer. När Jag argt ropar FIIILIP över hela butiken kan jag få blickar som undrar om jag tappat bort mitt barn. När jag sedan ropar på Eskil (vår son) så undrar nog en del om jag harfarfar med och shippar.

• gbgumman

sorry shoppar ska det vara.

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!