Inlägg från: Linda xxx |Visa alla inlägg
  • Linda xxx

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Ah, du undrar vad du ska säga till föräldrarna? Det går att undvika att säga något om namnet...
    jag har vänner som döpt sina barn till Rut och Liv...
    Rut är ett namn jag bara inte klarar av...För att inte tala om Liv...men jag har snällt fått acceptera läget...ungarna heter ju så och jag kan inte påverka det faktumet tyvärr...

Jag tillhör nog den skocken folk du har svårt för...även om Tindra och Engla inte är några favoriter här så heter mina barn Alva och Walter...just det sistnämna har fått många annorlunda reaktioner...Nästa barn blir en Leo eller Nova...vill egentligen ha en Vilda istället för Nova men NEJ säger mannen...

• Linda xxx

Ah men er kan man ju inte berätta om för mannen.. Ni ger ju bara mer argument till varför nästa unge inte ska heta Vilda...inte bra inte bra
    min dotter borde ha hetat Vilda, hon såg verkligen ut som en vilde som nyfödd med 1 dm långt hår ståendes rakt upp...sen kröp hon vid 4 mån, gick runt möbler vid 5 mån och gick vid 7 mån så hon har ju inte varit en "Lugna" i alla fall

Fungerar Leo eller går det fetbort också?

Ingen som hade något negativt å säga om Alva och Walter då? Inte speciellt nya namn men ovanliga (nåja, Alva är väl inte ovanligt idag, men när vi bestämde oss för namnet var det typ bara Alva i Madicken som hette det)

• Linda xxx

Ja men åh...
    "Hur kul är det att heta Tindra, Ängla/Engla när man är en tonårstjej på 15 bast???"

Måste komma med mitt "stör mig mest av allt namn" : Linus
    Kan en 15 åring heta Linus? jo kanske......25 åring? Tveksamt...........35 åring? iiih.........45? NEJ ...............55? Apselut inte ...............65? haha NEH
    Hampus är också ett sånt namn...
    SORRY alla ni som valt Linus som namn på era söner, Men jag råkade slänga ur mig min åsikt nu...

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!