Inlägg från: JoNiCa |Visa alla inlägg
  • JoNiCa

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Marié X vad heter dina barn (om du har barn) eller vilka namn kommer de få? Nyfiken då du ratar ganska många.

• JoNiCa

Lika väl som du tycker/tror att era namn komer passa på era framtida barn, så tycker säkert de som döpt sina barn till nya, moderna namn (som många inte är) att dem passar på deras barn! Jag fattar inte varför det DU tycker är "rätt" hmm, eller det kanske inte är så du menar??

• JoNiCa

Ja, okej..då är jag med. Men detta var kul o intressant, vilka namn gillar du då??

• JoNiCa

Engla har anor sen 1600-taletr så det är väl inte en påhittat "nytt" namn va??

• JoNiCa

Pummsan : Vi hakar på i sången då "Casper o Jesper o Jonathan.....

Jag har en Casper nämligen, tänkte inte heller på den sången. Det är bara massa andar som tydligen gjort/gör det
    Vi hade mer lr mindre betsämt att han skulle hetat Elliot (favvonamn sen E.T) men när han föddes så var han en Casper helt enkelt, tycker det är trist att kommentera vad folk väljer för namn, vilken än anledningen är. Man tar väl det som man tycker är fint o inte för att det ligger på "modetoppen"

• JoNiCa

oooppss, inte andar utan Andra skulle det vara ju

• JoNiCa

P.S Casper, Caspar (även med K i början) är inte nytt, kom på 1400-talet så det är inget "nytt" påhittat namn heller....

• JoNiCa

peppigapia : Ja, det kommer från början från varianten Engel (från Tyskland) sen som tilltalsnamnet Engela sen 1600-talet i Sverige. Så såå nytt är det ju inte direkt tycker f.ö det är ett jättefint namn

• JoNiCa

Hej TS,.jo jag undrade vilka namn du gillar, strunta i jobbet detta är roligare ju

• JoNiCa

MarieX : Du får behålla dina/era "hemliga" namn. var mest nyfiken på vad du gillade för namn, och ja jag behöver inte säga nåt ang. dina namn (även om jag nu vill utan det är ju som sagt DIN smak. Ville bara få dig att tänka efter lite, dem namnen du gillar gillar inte jag o vice versa, punkt slut!!

• JoNiCa

pummsan : hehe..okej, det lät ganska bra det med

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!