Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!
Håller med trådstartaren om att det blir lite konstigt när föräldrar ger sin dotter/son namnet Tindra/William eftersom de vill ha ett ovanligt namn på sitt barn. Tindra och William är ju två av de absolut vanligaste namnen idag.
Flera av er i den här tråden har skrivit något i stil med "HUR vet ni att de som väljer att döpa sina barn till Tindra, Engla och Tilde m.fl tror att de väljer ett orginellt och hippt namn???".
Jag vet att det är förälderns avsikt att ge barnet ett ovanligt namn när han/hon SÄGER att de vill ha ett ovanligt och speciellt namn (har flera i min omgivning som resonerat så och kommit fram till de vanligaste och trendigaste namnen idag), och är det bara jag som har läst alla trådar här på familjeliv där folk skriver att de vill ha ovanliga och speciella namn som Tindra och William?
Jag skulle aldrig kräkas på ett namn, för jag vet att barn växer in i sina namn och kommer alltid att passa att heta så. Om jag inte gillar ett namn som ett barn i min närhet fått så upptäcker jag efter ett tag att jag inte har något emot det.