Inlägg från: Linda88 |Visa alla inlägg
  • Linda88

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Jag gillade namnet Engla förut, just för att det var ovanligt. Men idag om man slår upp tidningen och kollar på nyfödda är det nästan alltid en Engla, Tindra eller Nova med -det blir så uttjatat.

• Linda88

Nej, egentligen gör det ju inte det. Det är bara det att jag vill att mina barn ska ha någorlunda "ovanliga" namn, inte de vanliga som Erik & Maria exempelvis. *ingen kritik eller taskiga vibbar till alla marior och erikar*
    Fast sen är jag självklart medveten om att namnen går runt, runt sen försvinner ett par generationer och återkommer igen -det är ju självklart.
    Jag tycker i alal fall att det är jätteroligt att Ester & Astrid börjat komma tillbaka lite, tycker det är jättefina namn och min farmor & mormor hette resp. heter det.

...sen vill jag bara tillägga en sak min mamma brukar berätta när det blir barnprat hemma eller vi ser en födelseannons på nån som ska heta Ester.
    Min farmor hette ju som sagt Ester, och varje gång hon såg en bebis som skulle heta Ester så sa hon alltid att det var synd om barnet som får ett så omodernt namn
    Tycker det är lite gulligt faktiskt

Kanske vart lite OT nu, men det får ni ta

• Linda88

Tolvina.. det var fint! Väldigt ovanligt, tror aldrig jag hört det förut. Tänkte dom kanske på Elvina + 1 när dom döpte henne?

• Linda88

Edith är faktiskt ett jättefint och lite tufft namn

• Linda88

Jaa, det är urtjusigt
    Lite sådär gammaldags samtidigt som det är "nutid" på nåt sätt... eller hur man nu ska uttrycka sig

• Linda88

Ja, det är klart man ska välja fina namn som både mamman och pappan tycker om! Jag & min pojkvän har redan våra namn bestämda;
    Ester Celia Katarina (Celia som tilltalsnamn) om vi får en dotter.
    Erik Sixten Zacharias (Zacharias som tilltalsnamn) om vi får en son.

Sen är det ju bara att hoppas att det är en liten Celia eller Zacharias den dagen vi fått vår guldklimp

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!