Mamma födda 85
hej här är en till 85a
3 barns mamma, har en son född april 07 och tvillingtjejer födda juli 08.
är även i v 20 (i morgon) med vårt 4e barn Bf den 10e November
hej här är en till 85a
3 barns mamma, har en son född april 07 och tvillingtjejer födda juli 08.
är även i v 20 (i morgon) med vårt 4e barn Bf den 10e November
Tack! jodå allt har gått bara bra och jag mår oförskämt bra denna gången med
Här i Falköping har vi strålande solsken och tror det är över 20 grader iaf.
man kan lätt ha bara t-shirt ute.
har precis kommit in från en härlig promenad och lekt över en timma i trädgården.
barnen tyckte det var toppen kul, när det äntligen är väder så man kan vara ute.
hoppas bara att vädret håller i sig!!!
Hej Lizzyzz grattis till 5e plusset
sj väntar jag min4e den 10nov, när är du beräknad?
grattis till 7 åringen!!
då ska vi ha nästan samtidigt
har en son 07 och tvillingar 08 och nu blir det en liten till 09
ringde precis och beställde tid för könsultraljud i gbg den 4 augusti. så får vi se vad som gömmer sig i magen denna gången
var där med twinsen och det var en underbar upplevelse. trodde nämligen benhårt att det var 2 pojkar i magen, genom att jag mådde så bra, lika bra som när jag väntade sonen,,, och så hade jag hört skrönan om att man ska må sämre när man väntar tjejer,
snacka om min förvåning när hon berättar att jag hade två tjejer i magen och inte två pojkar.
denna gången hoppas vi lite på en pojk så vi får 2 av varje. men en tjej är lika välkommen
vad har ni för namnfunderingar, eller har ni bestämt namn?
vilka fina namn
vi har bestämt att det blir en Elias eller Mira
det var lätt att bestämma namnet till första barnet, men jag tycker det är svårare att hitta ett namn som passar först till efternamnet och sen ska det passa in med syskonens plus att det måste passa in på bebisen . men jag tycker vi har hittat två namn som funkar.
Resten av syskonen heter Liam, Nova & Linn (älskar korta namn)
ja, det går snabbt
vi har ju fuskat lite med twins, så fått 2 barn till priset av en graviditet
min sambo skojar med mig och säger att han inte ens kan kolla på mig förräns jag är gravid och det stämmer väl
pyret i magen var inte direkt planerat utan kom till trots att vi skyddade oss (trodde vi) men ändå kunde ingen av oss med att ta bort pyret, så vi blir en stor familj
har till och med skaffat en minibuss nu i dagarna... och jag som svor på att aldrig skaffa en
jag väntade till strax innan 21 och sen kommer alla i rasande följd
var jätte oroliga att det skulle vara twins denna gången med, fick komma in i v 7+3 och kolla så det bara var en och sen vid RUL så sa hon att de garanterat bara är en och då var de vekligen som en sten föll från axlarna.
visst hade det varit mysig med tvillingar igen men inte två par så tätt.
en tjej där jag bor, fick tvillingar 07 (hon hade 4 barn innan med en annan kille) skaffade barn med in nya kille fick twins och sen satsade de ¨på en till men det visade sig vara tvillingar igen.. så hon fick tvillingar 09 för inte så länge sedan
så nu är de en riktigt stor familj med 8 barn
oj så tidigt!
va kul med sparkar
jag har precis börjat känna små puttar från mitt pyre.
kände lite rörelser i v 17 och puffarna i v 18. har också moderkakan i framvägg, (denna gången med)
med tvillinganrna hade jag det med och de kände jag inte av förrän v 21-22
men enligt bm har min lill* också mkt plats att röra sig
jag tog studenten 04 och började plugga på högskola, läste 1½år på biomedicin linjen. men fick reda på av min läkare att skulle jag ha barn så var jag tvungen att skaffa dem inom de närmsta åren. har nämligen en lungskada sedan min egen födsel och denna blir tyvärr inte bättre med åren.
har lungemfysen (samma som KOL) fast jag inte rökt mig til det... så lungkapaciteten har sjunkt från 78% (vid 18års ålder) till 52% vid 22års ålder...
de kunde inte garantera att jag skulle kunna skaffa barn om 5 år, och då var det valet inte särskilt svårt.
hade varit tillsammans med min sambo i 5 år när sonen föddes, sen kom tvillingarna och nu kommer pyret i magen.. det var visserligen inte planerat men om det är sista gången jag kan vara gravid så tar jag gärna denna bonusen
vi bor i en 4 på 105kvm, börjar känns lite trång nu när man ska ha 4e barnet. sonen har eget rum och tvillingarna delar på sitt rum. sen kommer vi ha bebisen inne hos oss i en "korgsäng" tills den är ca 5-6 månader. sen blir det byte av sängar, tjejerna får växa sängar och bebisen får en av spjälsängarna
vi har väl kommit överens om att bo kvar tills bebisen är runt 1-2 år och under tiden ska vi kolla oss om efter något större.
vill gärna att barnen ska ha varsina rum. men tyvärr så älskar jag läget på vår bostadsrätt, ligger precis vid dagis/skola, har bara 20-30 meter till dagis
plus att vi har egen trädgård så det är bara att släppa ut barnen och leka
var och kollade på ett hus här i samhället som hade 9 rok, 4 sovrum på övervåningen + vardagsrum och möblerbar hall. det hade varit perfekt att ha alla sovrummen på övervåningen.
på undervåningen var det ett sovrum, möblerbar hall, matsal och kök.
men tyvärr så var det så stort renoveringsbehov, 2 vattenskador plus tegelfasaden hade rämnat, plus endel mögel i källaren...
så vi bestämde att det inte var värt allt jobb... men tyvörr var ju trädgården fantastisk, med frukträd, stor lekyta för barnen och låg mitt i samhället...
tyvärr kan man inte få allt.
får hålla ögonen öppna efter något annat.