• Anki85

Mamma födda 85

jag kommer från Falköping på andra sidan vättern

jag är verkligen tacksam att jag tillhör dem som har lätt att bli gravida.
    nja lungtranspantation talar man inte om förrän jag har blivit ännu sämre och möjligtvis sitter i rullstol och har syrgas... än så länge kan jag leva någorlunda normalt om jag bara slipper att ta ut mig för mkt fysiskt. och om jag kunde slippa alla luftvägsinfektioner då vore livet underbart

vad ska ni hitta på i midsommar?
    vi ska fira tillsammans med sambons familj, skulle åkt upp till norrland till min mamma och pappa men vi måste besiktiga bilen innan så det verkar inte kunna göras förrän nästa vecka

• Anki85

tydligen måste man stå med ena benet i graven för att få hjälp

ne jag har inte flyttat från norrland, jag är född och uppvuxen här i Kinnarp, men mina föräldrar hittade sitt drömhus för 2 år sedan och flyttade upp till bispgården (74mil enkel resa) som ligger mellan sundsvall och östersund, där driver de en camping och trivs bland alla björnar
    na jag skulle inte få in i tanken att flytta så långt.
    skulle jag flytta vore det till eget hus här i trakten eller möjligtvis lite närmare skövde då min sambo jobbar där

vi köpte bilen precis av min sambos chef som har bilförsäljning (plus taxibolag där min sambo jobbar)
    då besiktigade de den innan och det var ena styrleden som var glapp i och skulle bytas plus draguppfästningen som var rostskadad. så de är tvungen att byta styrled och kapa draget och detta skulle bilfirman stå för.
    men det måste åtgärdas innan vi åkte till norrland .. och då drar det ut på tiden...

Netha85 skrev 2009-06-18 19:34:55 följande:
    Just ja, det pratade vi ju om förut, det dåliga vädret som var när de var studenten.Måste man verkligen bli sååå dålig först? Hur fungerar landstinget egentligen? Måste man vara döende för att få någon hjälp?Om du inte får ta ut dig så kan du ju knappt leka med dina barn eller? Stackare.Luftvägsinfektioner är inge roligt att ha, har åkt på det nga gånger samt luftrörskatarr. :(Midsommar här firas med vänner, hade velat åka upp till mamma o pappa i uppsala, men träffade ju dem den 5e i falköping, förra helgen i uppsala o nästa helg i sthlm så jag behöver nog inte träffa mamma o pappa varje helg i juni månad, någon helg borde kunna tillbringas med vänner. :PMisstänker ni att något är fel med bilen eftersom ni vill besiktiga den först eller är det bara för att ni ska veta att den går igenom utan problem?Hur kommer det sig att du flyttade från Norrland till Falköping då? Det är ju ändå en bit. Jag tycker jag flyttat långt från Ua till Motala men det rä ju ändå bara 28 mil så det är ju inte sååå långt egentligen.
  • Anki85

okej, jobbade du i Fkpg då?
    om jag får gissa willbo taxi, eller assif?
    ne min sambo jobbade i Fkpg först i ett år, men när vi fick pojken så kände vi att arbetstiderna i fkpg inte funkade. minst 13 tim om dagen 6 dagar i veckan funkade inte för en småbarns familj, förstår att du bytte.
    sambon fick jobb hos Citytaxi i skövde han kör buss pass nu, iof blir det längre att åka till och från jobbet men arbetstiderna är bara 8 tim om dagen, 6-14
    det är väldigt flexibelt och han kan byta med eftermiddags chauffören och köra em om jag ska någonstans. eller vara ledig två dagar mitt i veckan och jobba helgen om han känner för det.
    så hur mkt bättre som helst

fy vilken lång resa för ett bröllop!
    åker ni längs kusten eller åker ni inlandsvägarna?

• Anki85

skönt att slippa köra så långt
    sj bilar vi alltid upp till mina föräldrar, men det kanske till stor del beror på att det är mkt enklare att hålla koll på alla barn och packning i en bil

• Anki85

jag hade gärna åkt tåg! gjorde det när jag bara hade sonen, men tyvärr är inte tågvagnarna gjorda för barnvagnar, hade ett h-vte när jag skulle ha på och av barnvagnen plus packning och bebis.
    och nu när jag har tvillingvagnen så får den verkligen inte plats.
    tyvärr, hade varit skönt att själv kunna åka upp ,men men man får inte allt.

sist så körde min sambo hela vägen... mest för att han skulle bevisa att han kunde... karlar.

Lizzyzz skrev 2009-06-22 07:54:57 följande:
    Förståeligt! Hade man vart fler som kunnat köra är de ju skillnad. men på tågen kan man ju "umgås" mer med dem man reser med än man kan i en bil faktiskt.
  • Anki85

något...
    familjevagnen är lika kass som de andra vagnarna när det gäller utrymme. plus att de platser som är avsedda för ihopfällda vagnar är oftast upptagna av resväskor
    hade önskat att de hade regina tågen upp till norrland, de är iaf handikappsanpassade och har lite mer utrymme.

• Anki85

jag och min syster fick varsitt tvillingpar 08
    hon fick pojk-tös i mars och jag fick tös-tös i juli

annars är det underbart väder.
    vi var med i skövde i går. farmor passade barnen så vi passade på att gå ut och äta på¨mangos, underbar mat och sedan såg vi på the proposal på bio.
    det var nog den roligaste film jag sett på länge. skrattade så jag grät flera gånger.. plus några sentimentala glädje tårar islutet när han berättade vad han älskade hos henne
    urs vad graviditetshormonerna ställer till det...
    jag kan säga att jag hade inte många sminkkorn på mig när vi gick från biografen

• Anki85

Helena
    vad härligt då får vi hålla tummarna att bebisen behagar komma ut snart

var bröllopet bra netha?och gick resan bra?

• Anki85

netha, hade ni snyltare på bröllopet
    alla gratisätande mygg, de måste verkligen haft kalas

vad kul att det var ett bra bröllop, vad har ni för planer annars i sommar?

• Anki85

jösses det var mkt inplanerat
    vi har inte så mkt inplanerat, norrland och hälsa på mina föräldrar, passa på att åka förbi sthlm på vägen hem och hälsa på farmor och farfar. kanske tar en sväng förbi kolmården på vägen hem.
    sedan är det slappa och fixa hemmet.
    ska fixa vardagsrummet nu i sommar, byta tapeter
    fixa ett valv från vardagsrummet till köket.
    sedan blir det köket med nytt kakel, bänkskiva, nytt golv och nya tapeter
    längtar tills det blir klart

Svar på tråden Mamma födda 85