Inlägg från: Familjen L |Visa alla inlägg
  • Familjen L

Mamma födda 85

Hejsan! Jag är född i juli 1985 och har två barn. Dotter som blir 4 år i december och sonen som föddes februari 2011. Jag är föräldraledig. Bor i Uppsala med min man och barn. Dotter går på dagis tisdagar till fredagar, 20h/vecka i Uppsala då dotter är på dagis försöker jag ut och gå, och träffa kompisar och andra som har barn i nära ålder till sonen. Hoppas jag får vara med i tråden. // sara

• Familjen L

Hejsan alla!

Idag har jag och mina barn varit ut till min mamma, som bor på landet. Mysigt för alla. Kul för barnen att komma ut till landet och att få träffa sin mormor men också underbart för mig att få träffa min egen mamma. Skönt att prata helt enkelt. Vi bor i en 4:a i Uppsala.

Nu ligger alla, förutom jag i sängarna. JAg ska strax hoppa i säng, vet aldrig när lilleman vaknar och vill ha en slurk tutte. Jag ammar min son fortfarande, han har behovet av att amma på sen-kvällen, så då är det bara att göra det.

Min son blir 7 månader den 21:a. Birk heter han och min dotter som blir 4 år i december heter Emelinda. Vad heter era barn?

LsomiLinda: oj vad spännande, men jobbigt med foglossning. Hoppas du har en bra graviditet trots foglossning och hotande förtidsbörd (vilket inte är bra) önskar dig alla lycka till med magen och ALLT.

Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • Familjen L

queen of darkness: fina namn dina barn har. Vad intressant, men jobbigt med din dotter Isabella. Intressant på så sätt hur allt kan ske redan då barnet finns i mammans mage. Hur fick ni reda på att hon hade denna kromosomavvikelse?

Usch idag regnar det som bara den. Jag och barnen håller oss inne idag. Har bakat en sockerkaka som står och svalnar, sen blir det pyssel, mys framför någon bra film (5 myror är fler än 4 elefanter) bra film i min dotters ögon kultfilm för min del

Hoppas ni alla andra får en bra dag.

• Familjen L
    Queen Of Darkness skrev 2011-09-19 13:37:40 följande:
    Familjen L: Hon slutade följa sina viktkurvor runt 4 månader och därefter blev det mängder av extrakoller, lodprover m.m. Vi fick veta det först nu i maj i år (hon fyller 3 om bara ngra veckor).
    Så nu är det mycket sjukhusgrejer för tillfället. hon ska börja med tillväxthormon nästa sommar (hon är nu 80 cm och 10 kg precis) och vi ska få göra ett hjärtultraljud på henne i höst då det är vanligt att Turnerflickor har medfödda hjärtfel. Så just nu är det henne livet kretsar kring mest. Men den stora och den lilla får uppmärksamhet så det räcker och blir över ändå

Här sitter vi och spelar super mario på wii och tvättar, det är väl så den här dagen kommer vara
    oj, jag tycker alla ni föräldrar som har något barn med någon sjukdom är så starka och ja helt underbara. Även fast alla föräldrar är underbara på sitt sätt. Men ni har det extra kämpigt med resor till och från sjukhus. Hoppas det kommer gå bra med allt för mellantjejen och för hela familjen förstås
    LsomiLinda skrev 2011-09-19 17:04:49 följande:
    Ja de är spännande.. blir dick lite tät emellan men de får gå =)
    Jo de går bra så länge jag vilar så ligger mest på soffan som sagt.. Börjar bli ganska tråkigt ;) Men vad gör man inte för dom små pojkarna i magen!
    Men som sagt så länge jag vilar och tar de lugnt så går de bra.. sd har minskat massor sen jag börja ta de lugnt och inte grejar så mycke med den lilla.. Vilket är jätte tråkigt.

Min lilla heter Felicia och vad pojkarna ska heta vet vi inte riktigt än..
    Har lite förslag på Felix och Freddie eller Simon och Pontus.. 
    Felicia är ett fint namn, det heter min systerdotter svårt att komma på det rätta namnet, speciellt då man inte riktigt vet hur bebis ser ut att passa i det namnet. Dina barn kommer få det kanon ihop då dom blir äldre =) jag skulle vilja ha en till snart, men inte vara gravid. Förlossning vill jag göra om, men just att vara gravid är inte lika kul =)
  • Familjen L

Hej alla nya 85:or

idag är det ett fint höstväder, inget regn, bara sol och lite lätt kyligt som det är på hösten. Men tack och lov inget regn. Blir att gå till Biblioteket med Birk nu snart, är tydligen babysång där, kan vara skoj att prova på. Gratis är gott skönt att det finns såna här saker man kan göra som föräldraledig, saker som inte kostar dyra pengar. Man är ju inte direkt rik på pengar när man är föräldraledig. Man är mer rik på kärlek då

Hoppas ni alla får en underbar helg

• Familjen L

Fan också. Hade skrivit ett långt inlägg som bara försvann. Ja ja. Angående pratet om vi 85or är klassade, som unga föräldrar eller ej. Det är helt och hållet upp till en själv tycker jag. Tittar man på hur hög ålder det är i vissa områden här i Sverige, vid första barnet så är 26 rätt ungt. Men tittar man på att en som är född 95 får sitt första barn, ja då känner man sig kanske äldre. Allt är ju vad man själv gör. Jag själv ser mig lite som mittemellan, då jag med första barnet gick i föräldragrupp på mvc som bestod av 35+ jag var då bara 22. Medans nu med andra barnet kändes jag mer som en i mängden, trots att jag var den enda 85an, som väntade nr2. Alla andra väntade barn nr1 och var allt från 75 or till 85 or.

• Familjen L

Hejsan alla!

Har inte varit inne på familjeliv på ett tag. Tittar in lite från mobilen, men svarar sällan. Har varot mycket nu ett tag också, min man fyllde 30 i fredags, så det har varit lite förberedelser inför det. Men nu är det lugnt igen, skönt om man säger så. Jag tycker mycket om kalas och festligheter, men det är trots allt en innre stress med allt fixande, så nu ska jag bara njuta av att vara mammaledig till min guldklimp till son och njuta av min dotter som bara blir stora tjejen på engång.

Jag är som sagt mammaledig fortfarande, sonen är bara 7 månader. Ska vara hemma ett bra tag till, augusti2012 är planen. Sen ut och jobba. Jag ska efter årsskiftet börja söka annat jobb. Har jobb som städare, men vill inte jobba där hela livet. Vill ut på något annat. Men samtidigt trivs jag med städjobbet, fast inte själva arbetsuppgifterna. Städar hemma hos privatpersoner helt ensam. Men just kollegorna stormtrivs jag med. Har bokat in mig med dom den 28 oktober. Företaget fyller år då och då tänker jag banne mig följa med ut och käka, mannen får ta barnen den kvällen inte mer än rätt, då jag har varit hemma sen min havandeskapspenning började gälla 9/12-2010...

Jag har en nära vän som jag var gravid med ihop nu i år. Hon fick en son den 24 mars och jag den 21 februari. SÅ bara en månads skillnad på pojkarna. Det är riktigt kul att ha en så nära vän som har barn i nära ålder. Jag är inte bara kompis med mamman, utan med pappan också. Pappan har jag känt sen innan lekistiden och tjejkompisen lärde vi känna i högstadiet. Så att vi var gravida tillsammans det gjorde bara vår relation ännu bättre.

• Familjen L

Hejsan alla 85:or!

Hur har ni det med föräldralivet?

• Familjen L

Här är det bra :) sonen växer och frodas och dottern likaså. Snart dags att börja filura på vad man ska löpa till dottern i födelsedagspresent och julklapp till båda kort därefter. Dotter fyller 4 år den 18/12. Vad ska ni köpa till era barn i julklapp?

Välkommen hit tärning6

• Familjen L

Har inte varit inne på familjeliv idag =) idag har det varit BVC med sonen som blir hela 8 månader imorgon. Var en liten koll på vikt och längd. Sen efter BVC var jag och sonen + min vän med son till babycafé. På babycaf+e gjordes det hand-fotavtryck i gips. Skoj att ha.

Ikeas tågbana är väldigt populär, min dotter tycker väldigt mycket om den + mycket andra saker förstås =)

Svar på tråden Mamma födda 85