Inlägg från: Familjen L |Visa alla inlägg
  • Familjen L

Mamma födda 85

Vet inte hur man kopierar från mobilen, men mina uppgifter till listan är;

Familjen L: Sara 26år bor i Uppsala, gift med Henrik 30år. Har barnen Emelinda 4år i december och Birk 9månader.

Här är det bra, dotter har haft vattkoppor, men trots det har hon varit pigg och glad. Blir med stor sannolikhet dagis nästa vecka för henne, men då åker väl Birk på det istället. Men jag ser hellre att dom får det tidigt i ålder och perfekt nu när jag är föräldraledig
    Tärning6: usch vad jobbigt med grav diabetes och foglissning på det :-/ tur att du trots dessa krämpor verkar rätt positiv ändå, känns som det då du skriver iaf
    Hoppas att ni får en trevlig helg

• Familjen L

mamma hampus: vi kan fixa en grupp, som vi mammor född år 1985 är med i, då kan ingen annan läsa vad vi skriver, jag fixar en sådan grupp

Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • Familjen L

Nu har Birk fått vattkoppor och inte nog med det fler tänder på G också. Stackars lilla pojke. Lite gnälligt och skrikigt kan det vara om dagar och nätter, men annars är det bra här

• Familjen L

Tärning6: nämen vad kul skoj att höra att det finns fler med namnet Birk

2barnsmamma85: vore skoj att få läsa din blogg,

• Familjen L

Jag är också kvar här, men är lite dålig på att vara den aktiva :-/ har varit mycket med vattkoppor på båda barnen, fix inför dotterns 4-års firande, jul, ja mycket i rörelse nu så att säga.

Allt bra emd er annars?

• Familjen L
    CrazyLady skrev 2011-12-08 16:50:00 följande:
    Allt fint här, eller ja, de kunde varit bättre...

Min svåger kommer gå bort vilken dag som helst så de e lite dystert här hemma
    (hjärntumör)
    så min son skickas till sin pappa över jul/nyår då vi ej ska fira detta i år.
    Kan inte vara så kul för sonen inte få fira ngn jul så han ska till sin pappa så skall vi ha han jul/nyår nästa år ist när vi skall fira med min sambos familj
    Ånej, vad jobbigt. Beklagar... inte kul. Skickar kram så här via nätet och hoppas att du och din man kommer få det bra trots omständigheterna. Ta hand om varandra. Kramar
  • Familjen L

Tärning6: åå, kanske bebis på G nu. När har du bf?

• Familjen L

Tärning6, hihi det kanske blir en liten jultomte som kommer till er då, som din mamma tror

Idag har det varit full fart här hemma, dotter fyllde 4år och vad med presenter, oj oj. Nu är iaf jullovet räddat. Nu kan vi pyssla med papper och glitterlim, göra halsband, spela spel, titta på film fina och bra presenter. Men nu är jag trött. Barnen sover och jag och min man spelar wordfude mot varandra. Kul kväll, haha jodå men vi båda är trötta, då funkar detta sätt att umgås på. Hoppas ni haft en trevlig helg

• Familjen L

Oj vad mina barn växer. Det kommer bli långa barn, inget som dom har efter mig var på 10 månaders och 4-års kontroll idag med mina barn. Långa och relativt smala. Dotter: 107cm och 17,2kg och sonen: 76,5cm och 9635g. Båda kommer växa om mig och det rätt fort kan jag tänka mig, är själv bara 160cm.

Snart jul. Har ni fixat allt inför jul? Hur ska ni fira julen?

• Familjen L

Stort grattis Tärning6. Hoppas att ni alla mår bra. Gick förlossningen bra? Vad ska den lille pojken heta?

Har ni andra haft en trevlig jul? Det har jag haft, vi firade julen i Hede. Härliga Härjedalen. Runt -10, strålande sol och 30-40 cm snö. Riktigt toppen. Hade vi fiat i uppsala skulle jag nog ha deppat lite... där var det snarare +10 och regn... jag vill ha snö på julen

• Familjen L

Tärning6: vilken liten sötnos. Härligt namn har han också. Stort grattis och välkommen till världen Balder

• Familjen L

Har ni haft ett trevligt nyårsfirande? Tänk att det är numera 2012... 2011 gick väldigt fort, får se hur detta år kommer bli. Har ni avlagt några nyårslöften?

• Familjen L

Välkommen virre85

Mina barn är 4år och minsta är 10månader. Snart är min bebis ett helt år, lite läskigt att året har gått så fort. Är bara att titta på dottern, 4år redan.

• Familjen L

Nu är det återigen måndag. Helgen gick fort. Vi plockade undan julen här hemma, så nu är det vanliga gardiner uppe. Dock julgardinerna kvar i vardagsrummet, men det ska fixas, så fort panelvagnarna kommer hem. Blev en del affärstittande också i helgen, IKEA och lite sånt. Nytt porslin och glas blev det på IKEA, märkte nämligen på nyårsafton att vi har inte ett enda vinglas som man kan ha vi mer festliga tillfällen, som nyår. Men nyåret funkade bra, trots vanliga glas

Idag är det mysdag med barnen, dotter börjar på dagis imorn efter jullovet. Så idag blir det film, pyssel och mys helt enkelt.

Hopaps att ni alla har haft en bra helg.

• Familjen L

Boost: välkommen hit
    Mina barn är 4år och den minsta 11månader. Dotter blev 4 den 18e december och sonen blir 1 den 21a februari

• Familjen L

Nämen vad skoj

Jo det har gått riktigt bra detta första år som tvåbarnsmamma. Dotter hjälper till med lillebror så gott hon kan. Matar, då han äter betydligt mycket bättre om storasyster matar än att jag gör det funkar bra mellan dom, men visst kan det bli lite för mycket kramar ibland...
    Grattis till din 6åring (snart)

Svar på tråden Mamma födda 85