• Netha85

Mamma födda 85

Lizzyzz skrev 2009-08-17 13:27:56 följande:
    Förskolan (6års verksamhet) och 1anSer ut som de ska gå i samma klass iaf.. så de är ju bra
    Jasså, skolan har 6års o 1an ihop? Det är ju en fördel för då har de ju varandra. :)
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-08-17 17:33:24 följande:
    Mina ska gå på en friskola med endast ca 28 elever från årskurs F-5Så vad jag förstod på rektorn är de f-3 i samma klass.. vilket var 15 elever...Älskar friskolor och faktumet att de är så få barn på skolan..
    Det kan jag absolut förstå med så små klasser. Då får ju verkligen varje elev den hjälp den behöver..
  • Netha85
    123ABC skrev 2009-08-19 21:49:48 följande:
    Hej tjejer!Jag är också en mamma född 85 :)Roligt att det fanns en sån här tråd!! Hur unga var ni vid första och hur många har ni :P//Veronica mamma till Tindra 3,5 år och Melvin 2 år
    Hej o välkommen!

Jag väntar mitt första barn i sept.. BF 15/9, men enligt BM tror hon inte att jag kan komma på besöket som är inbokat 8/9.. Återstår att se.. :)
  • Netha85
    ALO skrev 2009-08-20 09:52:13 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in här. Född 85 och har en dotter som är född i April i år.Bor i Sthlm, men vi har precis köpt hus, så 1:a Oktober bär det av till Åkersberga.Ha en bra dag! / Lina
    Välkommen hit och grattis till dottern och husköpet!
  • Netha85
    fridisen85 skrev 2009-08-26 09:16:42 följande:
    säger hej jag oxå! har en son (felix) på 6 mån!
    Välkommen hit!
    Lizzyzz skrev 2009-08-26 12:04:28 följande:
    Välkommen!någon mer än ja som e trött på regn efter denna "sommaren" ????
    ojdå det kan du ge dig på.. :P
    Men just nu är jag mest trött på att bära runt på magen, vill ha ut liten nu!!!
    V38 idag så nu vet man ALDRIG när liten behagar att komma.
  • Netha85

mamma hampus: Det hoppas jag med... Men ingen liten har kollat ut ännu iaf, är i 37+4 idag.. Vill ha ut liten nu, orkar inte springa på toa varannan timma på natten längre. :(

• Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-08-30 20:15:48 följande:
    Stackare...själv får ja dras med värkar varje dag.. hela tiden...blir knas
    Usch, måste vara jobbigt att behöva gå med förvärkar varje dag.. Jag har tack o lov sluppit dem, men tror de börjar komma nu.. Får onda sammandragningar iaf.. Hur lång tid har du kvar nu då?
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-08-31 00:03:07 följande:
    har 10-11 v kvar.. beror nog på hur man räknar..går in i 30 fulla veckor på tisdag så skulle säga 10v kvar
    Ok, mys! Tycker nyss jag var där o nu går jag in i v39 på ons.. Känns jättekonstigt..
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-08-31 07:08:48 följande:
    Ja tiden går fort ibland.. men just nu tycker ja den står stilla.. igen!
    Där har jag aldrig hamnat, tycker hela graviditeten har gått lite för snabbt, har nog inte riktigt greppat att det bara kan vara timmar kvar eller så är det 4 veckor kvar, kan inte förstå att bebis är fullvuxen nog att komma ut, frågan är bara när den är redo att möta oss...
  • Netha85
    Lizzyzz skrev 2009-08-31 11:41:51 följande:
    Vad skönt!ja har ju längtat efter en bebis enda sen mina tvillingar va små..så 4 år av längtan.. då känns de lite smått segt ibland men lyckligast vart ja förra sommaren när min "nya sambo" bad mig ta ur spiralen för han ville bli pappa Nu tog ja iofs inte ut den fören november förra året då jag ville vara säker han verkligen ville.. han tjata i 3 månader innan ja ringde å boka tid för att ta ut den Och han tycker nog tiden har gått väldigt sakta.. mer sakta än ja tycker.. hahahaha
    Va kul att sambon gärna ville bli pappa så pass. :)
    Samma här, sambon försöker att inte låta nervositeten lysa igenom, men han lyckas inte alltid.
    I natt så vakna han till o var bara tvungen att smeka magen, tror jag skulle börja gråta då, var vaken pga att jag precis vart på toa för femtioelfte gången..
  • Netha85
    oliversmamma85 skrev 2009-08-31 21:37:43 följande:
    här finns en till 85:a:)
    Välkommen hit!!
  • Netha85
    Soulettes skrev 2009-08-31 22:50:33 följande:
    jag också :)
    Välkommen!
  • Netha85

ojojoj, vad du har haft fullt upp idag!!
    Vilken tur att du klara dig undan värre skador och att chauffören tog sitt ansvar i olyckan, det finns ju dem svenska chaufförer som smiter.. Har faktikst märkt att de som stannar är oftast de utländska chaufförerna för de har många gånger blivit betydligt hårdare uppfostrad att man ska ta sitt ansvar, iaf de äldre generationerna..

Men men, han gjorde ju iaf det rätta... :)

Va kul att du fått timvik, hoppas du får praktiken med, för då är det lite lättare att hoppa in om någon är sjuk eftersom som du säger så vet då dem vem du är o barnen blir ju inte lika förvirrade heller.

• Netha85
    mamma hampus skrev 2009-09-02 12:36:27 följande:
    Hejj på er igenNu sitter man på att vårdcentralen skall ringa för jag har knappt sovit i natt pga värk i min nacke.Så kl 15 skall de ringa se om jag kan få en tid att komma in för jag knappt röra nacken eller armarna i vissa lägen trodde att det inte var så farligt igår men det ser man jag vill ju på praktik eller börja jobba nu ju jag har inte tid med detta kram
    Ajdå, det låter inge bra vännen! Hoppas det bara är spänning sen igår så det försvinner. Vore inge roligt om det är whipsplash.. För då måste ni anmäla till FK annars får du inte rätt ersättning osv..
  • Netha85
    mamma hampus skrev 2009-09-02 12:45:27 följande:
    Netha: Tack för tipset efter att jag har varit hos läkaren om jag nu kommer in så skall jag ringa till mitt försäkringsbolag..e extra rädd om min nacke pga för 3 år sedan ramlade jag ner från en stege 2,5 m och bröt nacken mellan 2 koter men det hjälpte med stödkrage i 2 månader ungefär..men precis vid fallet så hade jag ingen känsel från höften och ner men efter några sekunder eller minut så kände jag fötterna igen och då kunde man pusta ut..skall bli intressant vad de har att säga om allt vill så gärna bli bra nu..Skadan på cykeln går att laga i allafall och det vara byta framgaffel och det kostade 1000 kr men det skulle killen stå för så det var inga bekymmer...men roligt att de sa så för första cykel verkstaden sa att vi skulle skrota den för det fanns inget att göra men det så säger det till alla för att tjäna pengar
    Ojdå, ja då måste du vara extra noga med att meddela FK eftersom du även har en gammal skada på nacken.
    Ja där ser man vad vissa gör för att tjäna pengar.. Tur att ni bad om en andra åsikt..
  • Netha85
    angeni skrev 2009-09-02 20:56:12 följande:
    mamma hampus skrev 2009-09-02 12:48:43 följande: Tackar Det är så sant som du säger, mamma har ingen ålder!
    Välkommen hit!
Svar på tråden Mamma födda 85