• Lizzyzz

Mamma födda 85

Tiesto skrev 2009-07-20 16:24:02 följande:
    haha ja det är väldigt många som har åsikter. är själv snart 24 och mina barn fyller 2 resp. 1 i höst (13 månader emellan).. Det är ju en del som tittar lite konstigt speciellt när minstingen var nyfödd och stora killen inte själv var så gammal. En kommentar jag hörde en gång var "men nu kanske det är dags att börja med p-piller" hallå liksom!!
    gah.. att folk inte bara kan sköta sig själva???

Fast folk får gärna tycka vad dem vill, tänker ju inte direkt skita i skaffa barn för någon annan inte tycer de e "normalt" heh..
    Jo har 11 månader mellan mina äldsta barn, nu har jag tur att både min moster och min mamma har samma ålder mellan barn så de tyckte inte de va "konstigt" men ja.. nog tror ja dom tyckte ja va lite för ung för ett till barn så tätt..
    Men vad jag vet så har min mamma aldrig tvivlat på mig som förälder så.. de är ju skönt.

Mamma väntar sitt 19e barnbarn... (alltså min i november) och 4 av dessa 19 är födda/blir födda i år.. hehe de blir sjukt kul!
    Sandra 02, Lucas 03, Tor & Caroline 05, BF 091109
  • Lizzyzz
    Netha85 skrev 2009-07-20 21:24:02 följande:
    Oj, 19 barnbarn? Din mamma måste ha fått barn rätt tidigt hon med va?
    Mamma var 19 när hon fick sin första.. (mamma är 57 nu)

Idag ska vi till badhuset med hela familjen, ser ut som jag planerat bra eftersom de spöregnar här.. heeh
  • Lizzyzz
    Netha85 skrev 2009-07-21 12:21:13 följande:
    Hur gammal är hennes äldsta barnbarn då? Vad tyckte hon om att bli mormor i ung ålder? Min mamma höll på att få panik när vi berätta att vi ska ha liten i sept.. Hon blir 52 iår.
    haha.. vågar ja säga de?
    mitt äldsta syskon barn är 19.. min lillebror är 18!!

så med andra ord.. min lillebror var morbror när han föddes :P
    Nej mamma ser nog inte på frasen "mormor" som nått hemskt.. hehe

dock tycker ja farmor låter "äldre" än mormor...
  • Lizzyzz

den jag har i magen blir ju min sambos första barn.. och även hans mammas första barnbarn.. så ska bli intressant att se hur det blir på den fronten..
    För ja vet ju redan hur min "familj" reagerar vid födslar och sånt.. men är ju alltid lite annorluda vid första barnbarnet/syskon barnet..
  • Lizzyzz
    SmåläningsMamman skrev 2009-07-21 20:42:59 följande:
    sånt har jag hört oxå...trot iallafall 18mån emmelan. Värst var från bm på bb efter lille föddes "o nu andvänder du kondom oxå", liksom den kommentaren ska inte komma från bm känns det som...:P
    haha vet du va min Bm på forlossningen sa efter ja födde min andra?

"nu vill vi inte se dig här på ett bra tag!"

guh va arg ja blev... men ja sa inget till henne som tur va.
  • Lizzyzz

Anki85 - Vad kul! lycka till både hos Bm och på UL!
    Jo jag har haft rätt varenda gång.. även på mina systrars barn.. återstår att se om ja har rätt denna gång.
    Vågar inte uttala mig om va ja tror min syster som ska ha i september ska ha.. har inte träffat henne på 2 månader.. och ja brukar inte få "kännsla" vad dem ska ha om ja inte ser dem.

men de där "skrällarna" om magar som min mamma brukar gå på.. stämmer då verkligen inte :-P

• Lizzyzz

eheh jag tror jag får en son denna gång.. dels pga ul som gav mig den idén.. sen för de lixom känns så..
    men är även inställd på att ja kan ha fel så jag inte blir ställd vid förlossningen.. vilket som är den varmt välkommen ut.
    MEN inte tidigare än Oktober!

hehe

• Lizzyzz
    Millalill- Välkommen! {#lang_emotions_flower}

Jo inte för ja direkt klassar mig själv som ung längre.. men vi når ju inte kvoten för "vuxen" ännu.. hahaha 26 år är ju den gränsen i många fall. (syftar på tåg, bidrag etc)

Lycka till med din dotter! dom e så goa när dom e små

Nu sk jag snart bege mig mot borlänge.. ska på dubbel Dop i morgon då mina systrar fick döttrar med 2 veckors mellanrum bestämde de sig för att göra dubbeldop istället för 2 dop med kort mellanrum. smart tycker ja.. mindre åka för min del! hahahaha
  • Lizzyzz

Dopet var jätte fint

Nu är ja bara jätte trött i skallen av att inte varit hemma på hela helgen..

• Lizzyzz

Vi kommer inte ha Dop för våran bebis..

min sambo är ateist eller vad det heter så känns väldigt fel döpa bebisen i kyrkan.. eller nått sådant..

gud va skönt det är med ilte fint vder äntligen! ska njuta mest hela dagen tror ja!

Svar på tråden Mamma födda 85