Inlägg från: annaPod |Visa alla inlägg
  • annaPod

Ont under revbenen på höger sida!

Hej, jag har också såna symptomer. Det började för 2 månader sen. Har ingen åning vad det kan blir, har aldrig haft sånt innan och är mycket orolig! Hälsningar till alla!

• annaPod
    Babybalo skrev 2009-10-06 23:27:52 följande:
    Hej!Hur går det för alla? Jag väntar nu på min datortomografi av buken som skall göras på fredag... Nervös!
    Hoppas att allt bli ok och kan inte vänta hur det gick med din datortomografi
    mvh
  • annaPod
    mirakelasta skrev 2009-10-08 00:14:17 följande:
    Jag hade så ont som ni beskriver fram till 30 års åldern. De kollade allt, en gång fick jag åka ambulans eftersom de misstänkte bukhåleinflamation. För att göra en lång historia kort så av en ren tillfällighet i ett väntrum fick jag prata med en AT-läkare som frågade om många i min släkt haft gallbesvär utan stenar. Nämnde då mama och mormor.Han sa att det var ett vanligt symptom om man var allergisk mot acylsalisyra. Jag har efter det aldrig ätit ngt med acylsalisyra utan endast alvedon och panodil. Inte en enda ång på 15 år har jag haft ont i magen överhuvudtaget.Jag som ätit dieter för magatarr, mediciner mot magsår, dieter mot gallbesvär etc. Varje månad åt jag dessutom på min läkares inrådan magnecyl i förebyggande syfte för mina enorma menssmärtor. Jag började två dagar innan med en tabeltt var fjärde timme och hela menstruationen.Det behöver alltså inte vara något dödligt utan något man inte tål.
    Jaa, det få vi hoppas, men man bli ändå orolig när det gör ont hella tiden...
  • annaPod
    Babybalo skrev 2009-10-08 19:24:20 följande:
    Usch, peppa mig nu tjejer! Känner mig så himla orolig... Har googlat datortomografi och buk och ont på höger sida och det enda jag får upp är tumörer och cancer... !Obehagskänslan under revbenen är värre än någonsin nu ikväll, tycker jag. Hoppas, hoppas , hoppas att de inte hittar något konstigt på röntgenbilderna!!
    Stackars dig...jag också sitter och googlar hella tiden och som du, ser jag bara cancer med stor "C". Ska gå till doktor på måndag, orkar inte vänta längre...:(
    Vad det kan bli????? :(
Svar på tråden Ont under revbenen på höger sida!