Ont under revbenen på höger sida!
En till med ont på samma ställe...
Mitt började för ca 1år sedan, fick jätteont i höger sida, magen och ryggen/midjan...liksom en strålande smärta. Har även som klåda över det området (mest vid midjan) så jag sökte läkare som undersökte o hade noll aning om vad det kunde vara...nått muskelärt trodde hon..men det känns mer som om att det kommer från nått organ.
Jag fick göra en lungröntgen samt ultraljud på organ (Vet dock inte vilka, men han såg fett i levern så jag antar att han undersökte den i alla fall =))
Fick Voltaren utskrivet, det kan ha hjälpt men jag vet inte..det kom ju tillbaka snabbt igen.
I början gjorde det mest ont när jag satt eller låg på sidan..
Blev sedan ef några veckor gravid och kände även då av smärtan dagligen...och gör det nu med.
Har även fått som domningar på höger sida av ryggen(lite i magområdet också) samt en konstig ilande smärta på en del av ryggraden.
(Blev stucken 10 ggr i ryggen under förlossningen(eda) samt fick göra en bloodpatch så jag vet inte om den smärtan kommer från det...Men det är lustigt art domningarna kommer just på höger sida där det andra "onda" känns.
Har funderat på om det kan vara gallan eller njursten osv, men jag har ju inte dom där attackerna utan mer molande/tryckande/svidande ont.
Har haft magkatarr i unga år, så det är inte någon sådan smärta..det sitter ju på ett annat ställe.
Det "lustiga" är ju att min pappa har typ samma symtom...han har haft det i ca 10 år...
Vad sjutton kan det vara..?! Tankarna rusar ju i väg att man skall ha cancer i bukspottskörteln eller nått liknade...Men förhoppningsvis så är det inte det =)
Blev ett långt o virrigt inlägg...hoppas att nån orkade läsa =)