Spindla skrev 2010-11-16 15:28:36 följande:
Hej!
Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen över att ha hittat denna tråd... Glad för att det känns skönt att inte vara en alien - ledsen för att det finns så många som mår lika dåligt som jag och inte får reda på vad det är :(
Även jag har problem med höger sida. Upplever att det finns en halvmjuk/halvhård boll under revbenen på höger sida som tar emot när jag sitter och ligger och som gör till exempel gör att det är jobbigt att ha bh på. Även svullnad lite ovanför midjan bakåt ryggen där smärtan oftast är stark.
Har haft problem länge med magen som ökat och därför slutat med lactos och sedan mjölkprodukter vilket gjorde att jag blev bättre men inte bra.
För två-tre månader sedan fick jag domningar på höger sida av magen, sidan och bak på ryggen. Det känns som om det är några centimeter bomull ovanför huden där bedövning håller på att gå ur, där det spirrar och känns brännande vid beröring. För en och en halv månad sedan fick jag jätteont på samma ställe och efter det har jag varit stamgäst på vc och akuten. Njursten misstänktes och jag har gjort UL som visade att höger njure var en centimeter större än den andra och att det kunde ha varit eller fortfarande var en sten där. Skiktröntgen av buk visade inget konstigt (passade givetvis på att få en kraftig allergisk reaktion mot kontrastvätskan dock!) Inga av de blodprover som tagits visar något konstigt heller. Ska få remis till neurolog så småningom – har även domningar i vänster ben och under foten.
Jag har roterat bäcken efter graviditet nr 2 för fyra år sedan och troligtvis även skolios (har gått snedbelastad under längre tid och var hos en osteopat strax innan smärtorna dök upp) Har även ihoptryckta diskar ovanför korsryggen av gammal lyftarbetsskada.
Är det någon mer än jag som upplever att man har som en korsett eller rustning under huden som håller upp och liksom trycker ut kroppen? Har som en brännande känsla i huden vid beröring och får som kramp (som svåra sammandragningar) så fort jag går några steg i litet snabbare tempo. Och är det någon av er som har fått några svar eller ledtrådar som har hjälpt er? Någon som har anlednig att misstänka borrelia, bältros (med få eller inga synliga utslag) eller annat virus som orsak eller delorsak?
Känner mig frustrerad och rätt trött på att ha ont och inte få hjälp!
Hejdär.
Många av dina symptom stämmer in på mej.
Jag hade oxå en förstorad njure men det var pga att den inte kunde tömma sej.Den var/är rörlig så den åkte ner och då samlades urinen i njuren så gjorde att den blev förstorad.
Har dock op mej 2ggr-05 för att fästa njuren.
Får olika svar från olika läkare nu efter op.En del säger att den ff är lös och en del att den inte är det.
Har ff ont VARJE dag men dock inte på samma akuta sätt.
Jag känner av en sk rustning eller korsett på höger sida av min kropp.När jag sitter så måste jag sträcka ut kroppen-känns som ajg klämmer ihop allt annars.
När ajg är ute och går kan jag få som kramp eller "baksug" i magen på höger sida.Känner alltid av min njure inuti kroppen.
Omöjligt säger vissa läkare...
Att jag ff har ont tror en del läkare är att jag fått nervskador efter op.men ajg känner ju att jag har ont INNE i magen på höger sida. Trycker jag så flyttar det onda sej...
har bråkat såååå länge om dethär nu så har gett upp. Går på smärtstillande och är just för tillfället sjukskriven pga all stress jag upplevt efter detta.
Måste fråga dej?
Har dom gjort stående röntgen på dej?
Dom såg inte att min njure var rörlig/lös förens dom gjorde en stående röntgen.Då åkte den ner.
Hoppas verkligen att du får nån hjälp!!
Lycka till!!