Ont under revbenen på höger sida!
Den här tråden är ju gammal men här sitter jag, med samma symtom som TS och många andra här.
Varit hos läkare, innan jag kände min 'knöl' men han kände inget avvikande i magen (kände bara i liggande och då känner man den inte). Han tog lite rutinprover och allt såg ok ut. Fick diagnosen IBS. Sedan remiss kuratorn för min cancerskräck och dödsångest.
När jag sedan kände knölen så ringde jag och fick en telefontid. Han var inte särskilt förstående, kändes som han såg på mig som ett psykfall som inte hade hos en läkare att göra utan skulle sluta läsa på nätet och gå till kuratorn
Nu har det gått några månader. Har försökt få hjälp från naprapat och sjukgymnast men det känns som om ingen vet vad det är eller vad de ska göra.
Det blir bara värre. Ska till kuratorn nästa vecka men hon kan ju inte göra något åt mina smärtor.
Just nu är det som en kramp som i tjocktarmens högra övre hörn och ned längs med hela höger sida. Jag har kass mage med. Det hugger och sticker. Kliar på huden, pirrar på ryggsidan. Det moler dag som natt både på ryggsidan och i magen. Jag mår illa. Känner mig trött och orolig. Kan inte riktigt glädjas, vågar inte planera framåt. Funderar på vad jag vill lämna efter mig åt mina tre små barn om det visar sig vara något jag kanske inte överlever.
Den här tråden ger mig tröst och hopp om att det trots allt inte är något farligt.