Ont under revbenen på höger sida!
April Mamma skrev 2009-10-08 15:33:59 följande:
April Mamma skrev 2009-10-08 15:33:59 följande:
April Mamma skrev 2009-10-08 15:55:12 följande:
Usch, peppa mig nu tjejer! Känner mig så himla orolig... Har googlat datortomografi och buk och ont på höger sida och det enda jag får upp är tumörer och cancer... !
Obehagskänslan under revbenen är värre än någonsin nu ikväll, tycker jag. Hoppas, hoppas , hoppas att de inte hittar något konstigt på röntgenbilderna!!
JAAAAA!
Nu ikväll (!) ringde läkaren och meddelade att datortomografin som jag gjorde i fredags var helt normal!
Man kollade nedre delen av lungorna, levern, njurarna,gallblåsan, mjälten, bukspottkörteln, ja rubbet, och det fanns inget patologiskt eller avvikande öht! Är verkligen såå lättad! Samtidigt så undrar man ju vad det är som orsakar alla symptom...
Nu ska jag njuta av att inget allvarligt syntes och sedan ska jag ta kontakt med husläkaren i slutet av veckan för att se hur vi ska gå vidare. Jag tror att han kanske vill skicka mig på en gastroskopi.
Kram på er!
Tack för era svar!
Ja, detär så himla skönt att det inte visade på något allvarligt, men samtidigt så är det ju jobbigt att inte veta vad smärtan beror på...
Bumms, jag har också mängder av lipom/fettknölar i magen, särskilt runt och under revbensbågen. Jag tog prov (finnålspunktion) på ett par av dem för många år sedan för att jag var orolig och det var just fettknölar visade det sig. En del av dessa ömmar också och jag minns att läkaren sa till mig att de ofta gör det om det finns blodkärl i dem...
Tack snälla för er omtanke!
Kram kram!
Förresten, Bumms, lycka till på fredag! Hoppas att läkaren låter dig göra ytterligare ett UL!
Nu ska jag gå och sova efter den här pärsen. Gonatt!
Hej tjejer! Jag har fortfarande ont... Mina besvär har börjat gå ut lite mer mot ryggen också och ibland känns det som att det hänger ihop lite. Kanske belastar jag lite snett nu iom med mina smärtor så att jag åkt på muskelbesvär från rygg och höft också!??
Aprilmamma, när man gjorde ul på mina njurar så gjorde man det på framsidan av magen. Jag har däremot varit med min dotter på UL av hennes njurar och då gjorde de det på ryggen. Vet inte om det hänger samman med att min njure är rörlig och att man då ser den tydligt från framsidan...
Min läkare säger att jag skall avvakta. Man har gjort datortomografi och så mycket mer kan inte göras menar han. Men vad sjutton!? Ska man bara gå här och ha ont då, månad efter månad?
Hoppas att ni alla känner er bättre!!
Hej tjejer!
Mitt onda kom inte under graviditeten, utan när min son var ganska precis ett år. Jag ammade honom dock, så ett visst hormonpåslag fanns ju ändå...
Mitt onda bara fortsätter och fortsätter.
Jag var hos en kiropraktor igår och när hon klämde runt muskelfästen i höger sida så gjorde det infernaliskt ont. Kanske kan det ha något med muskler att göra ändå??
Har även varit tillbaka hos min läkare och han skickade iväg mig på ytterligare blodprovstagning, denna gång ännu mer omfattande. Får se vad det visar...
Ha en härlig helg allihop! Kram!