Autism?
Hej!
Jag har också en 6-månaders hemma och han är väääldigt intresserad av omgivningen, när han står i knät, ammas m.m. finns det alltid mycket annat spännande att titta på. Ibland när man försöker söka hans ögonkontakt väljer han att vända och titta på annat, han bestämmer själv när han vill titta på oss. Det verkar ju vara väldigt likt er son och jag har då absolut inga tankar på att det är något annat än helt normalt beteende vid 6 månader. Att han har bra ögonkontakt vid säng och skötbord är ju ett tecken på att er son ger ögonkontakt när han vill samspela med er, om han hade autism skulle han ju inte välja att ha ögonkontakt med er ibland och ibland inte. Han har nog precis som andra bebisar fullt upp med att ta in allt i den spännande omgivningen att han helt enkelt måste dissa er ibland Vår son är inte heller så intresserad av andra bebisar än, men det tror jag kommer. Däremot väldigt intresserad av sin egen spegelbild. Vår son plockar ju inte heller direkt att han ska reagera på sitt namn än, däremot tror jag att han hör på tonfallet, att man använder sin "bebisröst" och fattar att man pratar med honom.
Utifrån vad ni skriver så kan då inte jag tolka det som något annat än en helt normal 6-månadersbebis!