• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Madge

Ja, verkligen . Och det var bara den ena stavningen, det finns två olika stavningar... *suck*.

• Gisse the one and only

Godmorning ladies

Jaja godmiddag Sonen har nu fått sin första penicillinkur, öroninflamation Så synd om honom för han har så ont i sitt öra. Han är ju så duktig på att prata och det är bra när de är sjuka. Han kunde berätta exakt var och hur han hade ont. Lille gulleplutten

• yohanna
    Gislöv: *skickar en godispåse till gossen*
    idag har jag, my ladies, varit med om något som har förändrat mitt liv.
  • Gisse the one and only

Yohanna berätta då!!!

• yohanna

jag satt med under en intervju med två från organisationen "fattiga riddare". det var verkligen en upplevelse att höra deras livsöden. det kändes som att när jag gick därifrån så hade jag om prioriterat hela mitt liv.

• Gisse the one and only

Yohanna

Jag känner igen "Fattiga riddare" Men vet du, jag är gammal och glömsk, vill du berätta

• Piaf

Godmiddag!!
    Yohanna: det låter ju spännande

Gisse: Plutten då.
    Bara hoppas att det inte blir sånt som kommer tillbaka ofta . Men det ska det ju inte behöva bli... Är dina andra barn öronbarn?... för sånt där går mycket i arv har jag hört.

Här då.
    Jo det går frammåt. Nu har vi kommit i kontakt med några husbyggare som kollar vår egenhändiga ritning, så håll tummarna att det går att göra det som vi vill.
    Min kära sambo har tagit i lite i överkant genom att lägga på ännu större yta på ritningen så nu är vi uppe i typ 2oo kvadratmeter . ..........
    Jag vet!!!!!!! Men säg det till honom istället .

Jag undrar hur mycket detta kommer kosta??

Nu fick vi veta att man tydligen bara får ha ett beboligt hus på sin tomt så vi måste ansöka speciellt för att få behålla vår stuga . det hoppas jag såklart ska gå igeneom!! Men, berättar vi om mina planer på att öppna ett hundpensionat där så borde det gå, det sa han vi pratade med i alla fall. Jag menar, vad är poängen med att riva för att en kort tid efteråt bygga nytt??

Det finns så mycket kul med det här som händer oss nu En sak som jag längtar så mycket till är att jag ska bli hundägare igen. Om ni bara visste som jag har saknat det. Har haft hund i hela mitt liv, förutom de åren sedan jag blev mamma, men snart så....

Här i Malmö är det soligt ute och det känns som den längsta sommar/varmaste hösten på mycket länge Det gör ju att allt känns mycket lättare
    Hur har ni andra det med vädret? (Gisse o Raffa behöver inte svara på det ) Tyckte dom sa på nyheterna att det skulle vara sol över hela sverige....

Jaha, lite från mig...
    Är här i krokarna en stund till och snokar runt, om någon vill nåt

• Gisse the one and only

Piaf

Hur mycket det kommer att kosta?? Jo du, det handlar om nån miljon, men det vet du säkert redan

Ja jag har två öronbarn och vet att det går i arv, men Neo har först nu fått sin första och de andra var sjuka innan de fyllt året och läkaren sa (jag frågade faktiskt ) Att han troligtvis skulle klara sig från att bli "öronbarn". Puhh.....

Det där med beboligt hus på tomten, det gäller om ni har stugan som åretrunt boende och att den taxeras som villa, inte om det är fritidshus.

• Piaf

Gisse:

Nop... Inte här...
    Vi får bara ha ett hus som det går att bo i (oberoende om det är fritidshus). Det där är så olika från område till område. Vi får exempelvis inte heller bygga hus som är högre än tre meter (vill bara ha enplans, så det är ju bra ) och lite annat....

Skönt det där med öronen.... Det verkar ju vara så jobbigt och slitsamt att ha ont i öronen hela tiden .

Fast om det blir nån miljon så låter det lagom "billigt" ju. Jag är mer rädd att det ska rusa upp i miljonerna.

Skönt det där med öronen....
    Det verkar ju vara så jobbigt och slitsamt att ha ont i öronen hela tiden .

• Piaf

Gisse:
    Kopierade ner det där med öronen utan att ta bort det såg jag

Men du...
    Skönt det där med öronen....
    Det verkar ju vara så jobbigt och slitsamt att ha ont i öronen hela tiden.

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D