Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Hejsan!

Kommer in med en trött hälsning. Ska snart iväg o träna men kände att jag ville titta till er lite!

Vilka skärpta barn ni har!
    Elvira har alltid pratar tidigt och kunde vid 18mån prata med vuxna, nääääästan som jag! Men hon är inte ens i närheten av att vilja läsa ännu.... hon får inte sitta framför någon data heller. Vilket leder mig in på om 2 v... Då ska jag iväg på info möte ang fritids/förskolaverksamheten nere i skolan, info om att börja 0:an som det så fint heter... JAG känner mig inte mogen!

Hoppas det går bra för er Madge!

Stor kram på er alla, nu måste jag rädda Elvira från Madicken....igen!

>---- ----

• Björkeli

Fru B: Sängen kanske...?

Helt plötsligt vet jag ingenting! Från ha gått från en säker mamma, som sett på Elvira att det jag har gett till henne fungerar till....tomt.
    Jag är så rädd för att förstöra henne...är så rädd att jag inte förbereder henne ordentligt för skolan, är rädd att hon som är den lite mer blyga kommer bli den som blir retad. Vill inte att hon ska ha dåligt självförtroende osv, men ibland känns det som om jag är inkompetent som "stor-barns-mamma".

Fattar inte vad det är för bra med att ha 0:an! Har ni det hos er oxå?

Tintomara: Vill med det ju...
    Vi får köra, Våga Vägre Skolan helt enkelt!

• Björkeli

Fru B: Humpf! Jag vill ha ditt svammel!

Tack, ser din ord o visst är det så. Men min hjärna bara mal "tänk om..." , "tänk om". Ibland kan jag bli sååå trött på mig själv. Det är bara att ta tag i detta negativa tänkandet!

Ska bara ut till tvättstugan för hundrade gången först!

• Björkeli

Hejsan Godingar!

Men vad skådar mitt öga!?! Så kul, Välkommen Frans mamma!! Hoppas du kommer trivas här på FL och oss!

Idag har det varit ännu en hetiskt dag. Ja, varför skulle den cirkusen vända...
    Morgonen började med lite osämja mellan mig o Elvira, stress till jobbet, jobbade, stressade vidare till BVC. Båda töserna fick spruta o Elvira kunde skriva sitt namn helt själv!! *stolt*

Mindre roligt var hennes längd o vikt... 128cm o 26kg. Hon slutar inte o växa på längden! Vikt kurvan har dalat, men hon har i alla fall gått upp i vikt sedan sist.

Sen vart det vidare för mig till tandläkaren! Första gången på 5½år... *skäms*
    Men det var toppen, lite tandsten bara. Så nu känns tänderna skit goa!

Men jag har skrattat mig fördärvad på jobbet idag! Har en ny SSK som tidigare arbetat extra hos oss undersköterskor. O han är typen som alltid har liiiite otur med allt! Skrattat som fasiken!

Nu ska jag laga mat! Stor kram på er!!

• Björkeli

Madge: Åh va kul! Vilken lgh blev det?

Fru B: Jaha, o hur ska jag klarar mig utan dig en hel helg då? *surar*

Lasueca: Super grattis!! *Skålar allt vad jag kan*

• Björkeli

Tintomara: Hur är det med öroninflammationen?

Piaf: Kramar om! >--- ---

• Björkeli

Gokväll!

Men Soleil!! >--- --- *
    Men gillar kommentaren ang din strumpor...

Massa krya-på-baciller flyger hem till dig!! >------ ----- Du är väl för söt!!

Madge: Oups, missat! Vad händer?

• Björkeli

Soleil: Fint, men jag har fått ögoninflammation. Vilket i sig är en piss när jag läser om din hand.

Men vi har storstädat och stortvättat här idag! Sååååå skönt!! Såååå rent!!

Hur är det själv förutom fingret?

• Björkeli

Tintomara:

Eländiga klubben kan vi starta annars....

Godnatt på er godingar!

>--- ---

• Björkeli

Godmorgon eller nåt!

Soleil: Va roligt det ser ut när du skriver så....konstigt för din del... missförstå mig rätt!
    Men jag har vant mig vid era sätt att skriva o det ser inte ut som om du har skrivit inläggen ovan!

Madge: Spännande!!! Men blev det den med trappor eller hur var det?

Nu har även Madicken fått ögoninflammation, o så har hon feber...
    O just idag skulle jag o Tony fika med ett annat par med jämna gammal barn, när de stora var på kalas. Typiskt!

Hoppas ni alla får en underbar dag!!

>---- -----

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D