Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
Dreamrose: V använder sin rulle nästan jämt om han inte sitter på golvet och leker.Han har även valt bort vagnen som färdmedel eftersom den begränsar honom. Han valde att rullen först innan han försökte med något annat. Det är först nu han börjat tala om att stå...
trollet1985: Förstå helt och fullt att du vill hem. *styrkekram*
Rafiiki: vad roligt att hon äntligen ökat i vikt! Blir hon röd och irriterad om fötterna av skenorna när hon står be dem justera dem eller göra nya. V:s ortoser klämde under en period och detta berodde på att foten fick en annan form när han stod tillskillnad när han gjorde avgjutningen och då låg/satt ner... Här lyckades de fixa till det men nu börjar det åter bli dax att se över dem men den här gången gör de nog nya. Kan du inte säga till dagis att hon måste stå mer? V står ingenting hemma i veckorna... det sköter dagis helt. Sen tar vi hem grejerna över helgen...
Johlinn: Lider med er som har kräksjukan... det är bara för vidrigt!
Här har vi precis funnit två bakterier i urinet hos V. Habläkaren ringer varje dag för att kolla hur han mår. V har nämligen ingen feber och mår utomordentligt bra. Vi testade att göra en " a la Britta på PNUT" dvs att katerisera V varannan timme under en dag. ( Sist V hade UVI sa hon att man kunde göra så för att bli av med bakterierna...) har efter det lämnat in ett nytt prov som vi väntar svar på i början av nästa vecka. Min magkänsla säger att det är de nya katetrarna som inte tömmer slut ordentligt. Drar inte riktigt jämt med dem och detta kom i samband med att vi bytte storlek. Ni som har killar... vad har ni för storlek på katetrar?
På onsdag i nästa vecka bär det även av till PNUT för cystometri. Då ska jag även ta upp detta med katetrarna...
I övrigt är här totalt kaos! Bo i en byggarbetsplats är ingen höjdare vill jag lova. Men jag hoppas det blir bra när det blir klart...
Idag när vi kom för att hämta V på dagis visade det sig att dagis investerat i en leksaksrullstol till de andra barnen. Attans så roligt de hade. Denna innebar att V kunde skjutsa sina vänner i den och att kompisarna kunde färdas precis som V om de ville... givetvis innebar den RACE!! Det hade varit rullstolsrally HELA dagen i dagisgångarna och barnen var överlyckliga! personalen sa att den kostade en hacka med det var det absolut värt! Helt ärligt visste jag inte att det fanns leksakrullstolar ...