Inlägg från: Sigvertch |Visa alla inlägg
  • Sigvertch

Smink i skolan, vid vilken ålder?

Jag själv fick smin av min mamma när jag gick i 4an. Typ lite mascara och läppglansGlad >för henne va det nog lugnt om jag använde sminket jag hade i skolan, Men jag började inte med det förräns jag gick i 6an. och då använde jag bara mascara. Och sedan fick jag lite mer smink av mamma, ett transparant puder och en liten ögonskuggspalett med typ 4 färger från H&M eller något. Jag började köpa lite smink för mina egna pengar och jag hade en period i 7an ungifär då jag inte vill vara utanför huset utan smink. Och king på att applicera rätt va jag ju inte häller. Men nu så använder jag knappt smink i skolan, utan bara lite concealer. Foundationhar jag aldrig använt för det behöver jag inte. Min mamma lägger sig inte i så mycket utan ger bara synpunkter om hon tycker att jag har för mycket smink, ex för vingad kajal osv.
    Mitt tips skulle va att ge din dotter något litet att börja med, och sedan lite till utifrån det du tycker att hon behöver. Om din dotter får mycket hudproblem såsom acne eller ngt kan du ju ge henne Foundation, men om hon inte får det kanske det räcker med en bb Cream eller nåt.
    Det är viktigt att komma ihåg att många använder smink endas för att stärka sitt självförtroende. Och det e de ju inget fel på. Men att som förälder kunna säga till om man tycker att ens barn använder för mycket smink eller för ofta måste man kunna göra! Sätt gränser! Gör inte smink till något förbjudet, men inte heller till någon big deal. ta det lite i taget och lita på att hen klarar av ansvaret.

Svar på tråden Smink i skolan, vid vilken ålder?