Inlägg från: Anonym (Ta den mesproppen på allvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ta den mesproppen på allvar)

Smink i skolan, vid vilken ålder?

viseversa skrev 2009-10-07 10:16:50 följande:
    Jag ser helst att dom inte sminkar sig innan 14års ålder iallafall. Men det kan man ju prata om när den tiden kommer. Men skulle min 9åring ha smink på sig så släpper jag inte iväg henne utaför dörren försns hon tagit bort det.

Jag sminkade mig inte vid den åldern. Och anser inte att BARN ska sminka sig oavsätt. Inte ha nagellack och kortkorta tjolar heller(vilket man ser allt för ofta). Men nagellack är inte lika illa som smink iallafall. Men helst inte det heller.

Man kan ha kul utan att sminka sig också. Och skulle mina döttrar få smink i present på tex julafton av någon släckting(ehm faster) så skulle dom inte få behålla det.

Jag är helt emot könsindelningarn med att småflickor ska vara söta och fina och sminka sig. Jag är helt emot att barn ska se som små minuvuxna i huvud taget.

Och det är jag som mamma som ska sätta stopp för utseendefixeringen. Jag kommer säga nej med ursäckten om att en 9åring inte ska behöva bry sig om sånt. Herregud dom ska ju leka och bygga kojor fortfarande.

Tycker redan dom piskas att växa upp allt för fort nu för tiden. Jag känner en 11åring som aldrig sminkat sig någonsinn fast alla aldra tjejer i klassen gör det.

Och hon är tots det en av dom omtyckta i klassen. Just för att hon är som hon är och inte för att hon har kletat ansiktet fullt med vuxenprodukter som inte hör hemma i barns ansikten i huvud taget.

Men det är ju jag det. Men jag blir inna berörd när jag ser småflickor gå runt och se urt som spacklade troll. Jag fattar inte hur deras föräldrar tillåter dom att gå ut så i huvud taget!

Men det är ju inte mina barn. Men tack och lov har jag valet att göra det JAG anser bäst för MINA barn då. Sen får man hoppas att andra föräldrar vet vad dom gör med sina barn.
    Vems ansikte och naglar pratar vi om egentligen?
    Ditt eller dotterns? 
    Anser du att du " äger" dina barns Face??
    Isf LÄR dig stava först så kanske du blir respekterad!
    SLÄkTING !!
    Överbeskyddande, fjantiga morsor är det värsta  som finns! De låter knappt sina ungar fisa förrän de fnittrar " Men usch då. Lilla Lsa! Såå får du väl inte göra!"
    Tråden är gammal så,
    att din dotter kanske får lov att gå utanför dörren nu utan lov? 
Svar på tråden Smink i skolan, vid vilken ålder?