• Glitter2

djup tvärställning

Någon annan som fött så?
    Vill ni berätta om hur det var och om ni fött fler barn efteråt, blev det samma då?

Min dotter föddes efter 4!! timmars krystande och med klocka.
    Jag älskade min förlossning fram tills krystandet som bara var ett rent lidande, att det sen slutade med klocka kan jag fortfarande 1 år efteråt må dåligt över.

Jag är rädd att samma händer igen, inte så mycket för min skull som för barnets, att det fastnar och något händer.

• Svar på tråden djup tvärställning
  • Glitter2

Djup tvärställning innebär att barnet inte ligger rätt i förlossningskanalen utan ligger "snett" med huvudet vridet så när barnet kommer ut kom hon med ansiktet mot mitt lår.
    Någon fler som kan termen och som kan lämna ytterligare upplysningar? Vet inte om mitt blev helt rätt.

• Glitter2

forza
    jag hade ingen smärtstillande alls men hon hamnade som hon gjorde ändå. Jag klarade mig från större bristningar (perinealbristning grad 2) men har haft mycket problem efteråt. Att hon dessutom föddes med yttre press (ordentliga tryck 2 ggr) gjorde ju inte saken bättre. Tänk det var väl det enda jag inte hade skrivit i mitt brev "ingen yttre press".

en kompis som är bm sa att mitt bäcken antagligen är skapat så att barnet la sig som det gjorde, funderar mycket över det.

• Glitter2

Forza
    det tycker jag är bra att du propsar på, jag är verkligen ingen pro-ks men det är dumt att chansa

• Glitter2

hejpådig
    min vän sa precis samma som du fått höra, att ett "normalt" bäcken inte hade klarat en vaginal förlossning. Framförallt inte utan bedövning, kanske någon medalj för det

Skämt åsido, jag är ärligt rädd.
    Men också intresserad. Min dotter är 1 år men först nu har jag börjat förstå vad det innebar, hur min förlossning var, att den inte var normal. Att om hon inte hade legat som hon låg kunde allt blivit "perfekt"

• Glitter2

Nu är det snart dags igen och alla funderingar blossar upp. Fler som har fött såhär?

• Glitter2

Nu är hon född
    En riktigt drömförlossning. Det tog 3,5 från att det satte igång med vattenavgång
    Krystningen tog knappt 30 och var bara häftigt, ingen smärta att tala om alls

• Glitter2

Goabarn
    Ja, det var verkligen en kick! Och så skönt att smärtan liksom gleds (hmm nåja...) igenom

Svar på tråden djup tvärställning