djup tvärställning
japp födde barn nr 1 i djup tvärställning. Upplevde krystandet som fruktansvärt, kändes som en evighet o gjorde såå jävla ont! sprack o de sydde 15 stygn tror jag.
blev sen gravid med nr 2 och gick då på ett aurorasamtal och då gick vi igenom förlossningen nr 1, jag ifrågasatte varför de lät mig krysta så länge, kändes som timmar men enligt bm var det endast 40 svåra minuter. hon sa då at man max får krysta 2 timmar!
nåväl, inför förlossningen med nr 2 var jag rädd för att detta skulle upprepas men allt gick kanon! såg att bm viskade till min sambo att även detta barn stod fel men precis innan jag skulle trycka ut han ställde han sig rätt o efter 3 krystningar var han ute! helt otroligt mkt bättre förlossning! ( 4775gr o 55 lång =)
jag har väldigt brett bäcken o en vanlig tjej hade inte klarat av detta utan blivit akutsnittad.....
du fixar detta ts, barn nr 1 har banat väg redan o det kommer gå kanon! gå på samtal så känns det lättare! förlossning nr 2 går alltid fortare också! lycka till!