Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?
Alicia 72 skrev 2009-11-19 14:46:14 följande:
Ja jag var rädd ett tag och framför allt väldigt osäker. DOck har jag nu, som jag skrivit i maaasssa inlägg i denna tråd återfått lite sunt förnuft och hittat en nivå hur jag ska förhålla mig till influensan. Det är trots allt så att DE ALLRA FLESTA av oss får den som en mildare variant av valiga influensan. Sen finns det riskgrupper och det finns de som har otur att få en riktigt hård dust. MEN de fallen tillhör MINORITETEN och denna hysteri om massvaccination - nej, jag kan inte tycka att detta är sunt förnuft. Inte på något sätt. Och tycker fortfarande inte att det är en lösning på problemet då vaccinet har en mkt begränsad skyddsperiod och kommer influensan tillbaka, vad ska du göra då? Vaccinera dig igen? Och igen? Nej, jag sällar mig inte till vaccinationsköerna, någon bättre behövande kan få våra doser. Och jag är ledsen, jag är väl en väl en väldigt egoistisk människa men nej, jag kommer aldrig att vaccinera mig eller mina barn för någon annans skull. AliciaVad tycker du att alla tusentals föräldrar med barn under 6 månader ska göra förresten? Det vore riktigt intressant att veta!