• Pyff

Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????

Jag har hållit mig ifrån McD i typ ett år nu eftersom jag inte alls varit sugen, men idag så kände jag att det var dags igen
    Hade dock glömt hur kass i magen jag alltid blir av skiten!! Efter ca 30 minuter känner jag mig tom i magen och hungrig igen, som om jag bara ätit luft! och det kurrar som attan i kaggen................. Sist jag åt fick jag så ont att jag höll på att bli tokig, värsta magkatarren helt enkelt.
    Vad beror det på egentligen?? Jag äter nästan bara stekt mat och rätt mycket fet mat annars också, så det borde ju inte bero på det.................. det känns som sagt som om det är noll näring i skräpet och att man inte får i sig ordentlig mat, varför?

• Svar på tråden Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????
  • Tin o Trolls mamma

HeyMama: Fast jag blir lika dålig om jag tar en sidesalad istället för strips. Måste vara nåt skumt med burgarna också.

Ekorren.

• Lacrima

McDs mat klarar jag av, men av Burger King blir jag jättedålig! Blir som om jag vore magsjuk nästan!

• Swiss

jag blev magsjuk sist jag åt mackedonken (fiskmålet) för typ ett år sen. sen dess vågar jag inte...

• narie24

Jag har en kompis som spydde som en gris efter att ha ätit McFeat och co. Hon gick tillbaka och klagade och de sa typ bara: Jaha, det brukar oftast bli så med McFeast.

• Isfjord

Mac Bacon och El Maco Biff är de enda riktigt goda burgarna de haft. Föredrar Sybilla.

Men på alla hamburgarställen blir jag konstig i halsen. Jag misstänker att det är frityrfettet eller sltet. Varför saltar de så mycket på strippsen? De badar ju alltid i salt.

Sedan gillar jag inte att El Maco ligger i kartong istället för papper. Eftersom den är så kladdig är det svårt att äta den utan att själv bli kladdig. Och när toaletten kostar 5kr känns det inte så kul att behöva gå dit enbart för att tvätta av sig.

• elinina

inte alla ställen som dassen kostar 5 spänn...

• Isfjord

Nä, men den som ligger på promenadavstånd från skolan tar tyvärr 5kr.

• Lacrima

Isfjord:
    Varöfr inte be om att få ElMacon inslagen i papper istället för att den är i kartongen?

• MiaMaa

kan ju tillägga att min man kan inte äta big mc ens dressing...det är den han blir dålig av....

han testade utan dressing en gång....och då hände inget...nästa gång tog han med dressing och gud va han fez äckligt och dålig i magen....

så här är det dressingen......

• Isfjord

Lacrima
    Funderar på att prova det. De kör den bara korta perioder, och i den här perioden har jag bara ätit en gång på McDonalds.

• Lacrima

Isfjord:
    Gör det, brukar ju aldrig vara några problem med att få den ompackad.

• Lindquist

Det är osten man mår dåligt på McDonalds.

Ni är väl antingen mjölkprotein allergisk eller laktosintolerant. Då ska ni definitivt undvika osten.

Osten är dessutom riktig nåk

• Anonym (Gunnar)

För att skräpmat är skit och ger ingen fullständig näring än bukfetma. 

Gör riktig mat hemma, hur svårt kan det va? 

www.lchf-arkivet.se är en bra sida fullt med goda recept.

LCHF är bäst och spannmål, kolhydrater, socker är skräp

Svar på tråden Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????