Inlägg från: Elinsmamma |Visa alla inlägg
  • Elinsmamma

Nya vänner i söderort/sthlm?

metste skrev 2009-11-17 10:50:06 följande:
    Hej! Får man titta in här? Jag heter Mette har två söner en på 2,5 och en på 6 månader. Bor i Bagarmossen och träffar gärna andra mammor. Elinsmamma jag tror att vi pratat på aff ank juni 09? Jag följer gärna med på en träff nångång om man får :) I dag ska jag ta min 2,5 åring och jaga svin vaccin, även min 6 månaders ska få :) Men träffas gärna en annan gång!
    Hej Mette.
    Det stämmer att vi pratar på aff, har samma alias där med. det är bara kul att lära känna nya människor. Lycka till med vaccinet, vi har inte rikgit bestämt oss om vi ska ge lill tjejen sprutan ännu.

Linda och Helena: Kanon kul att ses idag, det måste vi göra fler gånger.
    Redan nästa vecka kanske..=)
    Elin sover fortfarande så jag passar på att logga in lite varstans och kolla.

Kram kram
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-17 22:24:34 följande:
    Mette: klart du kan haka på nästa gång! Frida: Aboslut, det var verkligen jättetrevligt! Nästa vecka låter bra tycker jag, ska vi boka in en dag redan nu? Kan alla nästa vecka? =)
    Ja visst Linda, vi kan ons, tors, fre, vad sägs om onsdag runt lunch?

=)
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-18 16:15:39 följande:
    Onsdag runt lunch passar mig =)
    Vi bokar onsdag då,då kan ju alla, ska vi säga 11.30?
    Sist sågs vi i Farsta C, tyckte det var toppen, men någon kanske har något annat förslag?
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-18 23:37:56 följande:
    Vad roligt att alla kan komma! Ska också hämta Neo på dagis vid 15.00 så 11.30 blir nog perfekt. Jag tyckte också Farsta var bra, vad tycker alla andra?
    Jag röstar på Farsta jag också,
    Idag vaknade Elin 6.30 och det har aldrig hänt, oj så trött jag var..=)
    men hon var super piggelin och babblade glatt så det vara bara att stiga upp....
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-19 12:09:48 följande:
    Haha ja det där med tidiga morgnar kommer jag ihåg, Neo hade en period när han vaknade vid 04.00 och vägrade somna om förrens vid 9, det var riktigt segt! Då räddade min sex and the city box mig kan jag säga och snart är jag där igen! Vad ska jag se på då? =)
    Linda du får förälska dej i någon ny serie...=)
    Jag har sovit riktigt usel på sista tiden och kanske blir det bättre om jag får gå upp tidigare...igår somnade jag 01.30 och vaknade 6.30
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2009-11-19 21:50:25 följande:
    Ja du det där med sömnen det går verkligen upp och ner för de små, vi har haft tur med Mira för det mesta men visst har hon haft några mornar då hon velat gå upp före 6, så 6.30 är ju sovmorgon! Men då säger vi ons 11.30, ska vi ta innanför ingången närmast tunnelbanan igen?
    Ja sömnen och småbarn är väl ett kapitel för sej, nu har vi blivit bortskämda när Elin sovit bra sedan hon var 1 måndag. Men tror hennes mamma att det är slut på...dom små liven måste ändra sej i takt med att dom växer.

Ses där vi sågs sist!
    Ha en skön helg tjejer!!
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-21 23:31:04 följande:
    Det gör vi! Och tack detsamma till dig =)
    Hallo tjejer!

Är ni friska och står på benen? =) Dvs kommer ni imorgon

jag ser fram emot att få sitta ner =) idag promenerade jag till och från babysimmet, var på öppna förskolan och gjorde gips avtryck och nu har jag dragit fram dammsugaren. OCH så är det min träningsdag ikväll,,,,,ojoj Va helt slut kl.14 redan...Får jag skylla mej själv eller???
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-11-24 21:33:21 följande:
    [citat]
    Oj har nog läst lite slarvigt men nu såg jag vart vi skulle mötas
    [/citat

Toppen tjejer, då ses vi!!
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-25 21:11:03 följande:
    Tack själv! Det tycker jag absolut att vi ska göra. Har också tittat på Bonde söker fru haha, är såld på varenda serie just nu känns det som ;) Hör av er när ni vill ses igen!
    Det var jättetrevligt idag, det är ju andra veckan vi ses så varför inte fortsätta redan nästa vecka igen..=)))
    Det blev inga serier tittade på för min del idag, åkte och tränade och spelade bra musik i bilen...och blev trött och glad...
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2009-11-26 08:45:46 följande:
    Sluta va så duktig!!! Haha, nä men du får nog träna lite för mig med jag vet inte när jag ska komma igång själv igen.. Jag tyckte också det var jättetrevligt även fast jag inte kunna stanna hela fikastunden! Nästa vecka åker vi till Gotland, jag har min familj där och vi ska inte fira jul där så då åker vi nu i stället. Åker tillbaka nästa söndag så nästnästa vecka kan vi igen. Är det någon som har tråkigt och inget att göra imorgon däremot ses jag gärna.
    det är ingen fara Helena, jag är typ duktig 1 dag varje vecka..=))
    Mira vill ju leka och inte sitta och fika med en massa tanter...haha...
    Nu sitter jag och tittar på resor till Kanarieöarna, mamma och min syster vill åka dit med Elin och mej, dyrt men skönt..=)
    Idag åker vi till Väsby och roar elins mormor lite.

Hade välrdens ångest igår. Elin ramlade ner från cafe soffan och det var tur att Mette hade sin fot där som fångade upp henne. Klinkersgolv är hårt..=((((

Ha det så skönt på Gotland!!
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?