Inlägg från: Elinsmamma |Visa alla inlägg
  • Elinsmamma

Nya vänner i söderort/sthlm?

Mamisita skrev 2010-01-15 21:46:14 följande:
    Tack för välkomnandet, vad är det ni planerar nästa vecka? Har det ganska uppbokat med läkarbesök mm men passar det så hänger jag gärna på! HJ81: tack för omtanken
    Vi ska till Rum för barn på kulturhuset och sen blir det fika efteråt. Onsdag vid 11 har vi sagt...
  • Elinsmamma
    Hej tjejer

Elin och jag möter er vid nere vid entren vid 11 tiden.

Helena: Ur utvecklingsfaserna kommer alltid något gott, så försöker jag tänka, för tålamodet tryter ju lätt många gånger.

Konstigt att de inte har någon micro där uppe..=(

• Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-18 22:33:50 följande:
    Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut! Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?
    Det är nog lättast att ta med sej fika upp till Rum för barn, där finns det ju plats, jag gör nog så iallafall...
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-25 22:55:46 följande:
    Vi ska också renovera en massa men har bestämt oss för att vänta ett tag till, vi flyttade in i augusti och har en massa planer och utbyggningar på huset och så vill vi ha ett nytt kök, hur länge har ni bott i huset? Torsdag passar bäst. Vilka kan då?  Var är Frida förresten har inte sett henne här inne på ett tag...
    Hallo tjejer

Va gulligt att du tänker på mej Mette!

Elin och jar har haft kräkisen i helgen och hon är inte pigg ännu, nu till råga på allt har hon fått virusprickar som kliar som bara den, så man börjar längta efter att få sova ordentligt.

Vi stannar hemma och vilar oss den här veckan.

Kram
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-27 13:16:22 följande:
    Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?
    Oj vilka vilda killar ni har, fy jag har lite blodfobi så jag hoppas att det är dröjer länge tills Elin slår sej...men jag tror att hon kommer bli en klätterapa som sin far, hon börjar visa dom tendensena...

Vi mår bättre, men det tar tid för Elin att återhämta sej. Idag har vi allafall ätit gröt, det är framsteg, hon har fått virusprickar, kan tydligen få det när man har tex kräksjukan eller någon annan virusinfektion eller liknande.
    Det kliar och och i natt har vi inte sovit många timmar, min man är hemma och jobbar och det känns skönt. Jobbigt just nu.
    Igår var jag och såg min mormor en sista gång innan begravningen så det är tufft just nu, Gravid, hormoner som börjar komma, sjuk Elin, lite sömn, ska gå in och jobba i april osv osv...Men det blir bättre...

Måndag eller tisdag kan vi ses, sen är det begravning och lite annat inplanerat...
    Under förutsättning att e är pigg och glad, vilket hon inte är nu....
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-27 20:27:34 följande:
    VA Frida är du gravid!? Har jag missat nåt? GRATTIS i så fall! Va jobbigt med din mormor, jag såg också min farmor när hon dött var jätte jobbigt kommer jag ihåg men det kändes väldigt bra efteråt att jag fick ge en sista puss. Jag kan mån eller tisdag. Linda kom på en grej att ni inte får glömma att ringa till försäkringsbolaget och anmäla Neos skada, dels så få ni ersättning för sjukhusbesöket sen om han får ett ärr så får ni ersättning för vanprydande ärr.....alltid nåt :)
    JAA, berättade för tjejerna när vi sågs förra veckan, det är fortfarande tidigt så allt kan hända, men jag är och var chockad...det blir ju väldigt tätt mellan barnen...
    Är mest bara galet trött nu men det var jag med Elin också, somnade 20.30 igår och sover middag varje dag med Elin...=)

har bestämmt mej för att gå in och jobba 15 april fram till juli, sen blir det semester och mys med Elin någon månad till innan bebisen kommer...=)
  • Elinsmamma
    Tack Linda, jag behöver lite puch....=)

Vi kan ses på tisdag efter babysimmet, brukar vara klara vid 11.30 tiden...
    Skulle vi ses hemma hos Mette?
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-29 21:29:01 följande:
    Glömde att skriva att vi kan vara hos mig på tisdag :) Ca halv tre måste jag åka o hämta Teodor på förskolan då. Ska vi säga vid 11, så kan ni komma när ni är klara på babysimmet Frida?
    Toppen Mette, vi kommer efter simmet. Kul!
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-01 18:36:10 följande:
    Jaha då var han uppe o klättrade igen o verkar pigg, hmmm vet inte vad jag ska tänka........kanske tänder på G eller förkyld? Ja som sagt för mig får ni gärna komma :)
    Men ska vi hoppa träffen? Känns som man fått nog av sjukt barn ett tag framöver..

Vi har flyttat över Elin till eget rum i lördags och det har funkat bra, över förväntan för oss vuxna tror jag..=) och sovit bättre verkar vi också ha gjort..
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-01 19:42:33 följande:
    Jo vi kan flytta träffen, sjuka barn börjar bli en vana här känns som att vi varit sjuka de senaste två månaderna. Hoppas vi har mer tur nästa gång! Ska vi ta hos mig nästa vecka i stället då? Eller ska vi ta senare i veckan, för mig spelar det inte så stor roll. När funkar det bäst för er? Helena hur går det i skolan är det roligt?
    Vi kan ses nästa vecka, dock inte måndag bara..så boka nått Mette...Kram
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-04 11:53:29 följande:
    Kom på en grej att denna tråd tror jag försvinner snart, ligger nog bara uppe i tre månader eller nåt sånt. Ska vi lägga upp en ny tråd? Förresten har ni facebook? Maila gärna mig ni som har det så kan man även prata där! En sak till, nån/några som har lust att gå på en shoppingrunda nån dag, behöver lite kläder till barnen roligare med lite sällskap!
    Onsdag passar oss bra, vi kan väl prata mer om shoppingrundan...Det vore kul!
    Imorgon ska vi våga oss iväg till öppna förskolan.

MVC gick bra, fick BF 9 sep. Oj hoppas jag hinner skola in Elin på förskolan..=)
    Barnmorskan tyckte att det var väldigt tätt mellan barnen..nehe!!

Kram på er tjejer!
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-02-08 21:52:42 följande:
    Hej! Förlåt alla att jag inte varit så aktiv här på senare. Har massor att göra den här veckan så vi kan tyvärr inte på onsdag. Ses gärna en dag i nästa vecka däremot! Kul med fler i vårt lilla gäng, hoppas ni kan följa med nästa gång!
    Hej tjejer

Kul med några nya stjärnor på tråden.
    Elin och jag kommer imorgon, det blir kul som sagt...
    Du skickade väl adress och så förra veckan har jag för mej Mette.
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?