• HJ81

Nya vänner i söderort/sthlm?

Licens To Kiss skrev 2009-11-26 16:44:28 följande:

Hej, jag bor i Söderort. Har en dotter på 8 och i Jan är det dags för en till.
    Hej och välkommen! Hoppas du också kan följa med nästa gång vi ses. Vart bor du?
  • HJ81
    Elinsmamma skrev 2009-12-06 20:43:01 följande:
    Men vi kanske skulle kunna träffas hemma hos oss tex, då kan de större barnen husera fritt..=) Mette: Elin är piggelin igen och sover som en stock idag. Vi hade adventsfika i eftermiddags för vännerna och deras barn, det var en härlig ljudvolym, vi är inte vana ännu. Elin är ju rätt lugn. På besök var 5 barn i ålder 1-2,5.... Linda: Vi väntar också nyfiket, vet ju hur långsamt tiden går på slutet...=(
    Hej hej nu är jag tillbaka i stan efter en veckas vistelse på Gotland, jag ses gärna i veckan, kan nog de flesta dagar. Vilken dag har du lust att bjuda hem oss då? Vore jättekul att träffas på det sättet, lär Mira uppskatta också:)
  • HJ81

Kul jag och Mira kommer! Jag köper nog med mig nån mat, om jag känner mig själv lär jag bli hungrig:) Nåt annat du vill att jag ska köpa med är det bara att säga till!

• HJ81

Hej allihop hoppas ni haft en trevlig helg! Ingen bebis än Linda? Ååh va spännande det är, tänk att du ska få en liten nu när som helst!!
    Men vi ses imorgon hörrni, det ska bli jättetrevligt!

• HJ81
    gabby23 skrev 2009-12-13 19:24:34 följande:
    Hej Gabrielle heter jag, är 24 år och har en dotter som blir ett år i januari:)bor också i söderort och känner få med barn, skulle bara jätte roligt att träffa lite andra mammor och barn!! hör gärna av dig, och lycka till med andra barnet:)
    Hej Gabrielle och välkommen hit! Linda och vi andra har setts ett par ggr och ska ses i morgon igen, du får säkert hänga på hem till Frida också om du kan! Vart i söderort bor du? Min dotter fyller 1 på fredag så då är våra nästan jämngamla!
  • HJ81
    metste skrev 2009-12-26 21:49:10 följande:
    Nu är vi hemma från Åre, lååång bilresa men vi har haft en mysig jul hoppas ni andra också haft det! Linda har det kommit någon liten bebis? Jag firade ju jul med min syster som har en liten Axel på 1 månad han är så liten man har glömt att de var SÅ små. Vi har iaf åkt lite skidor även Teodor åkte lite såå duktig :).
    Låter jättemysigt att fira jul där uppe, skönt att det blev lyckat efter den långa bilfärden:) Har ni andra också haft det bra? Vi har firat hemma och haft det mysigt trots att vi fick vara med om Miras första magsjuka. Den kom natten till juldagen så vi klarade oss julafton i alla fall.
    Jag undrar också om det kommit nån liten bebis än?? Är såå nyfiken!
  • HJ81
    Elinsmamma skrev 2010-01-01 11:45:08 följande:
    Hej tjejer! Julen har varit bra, vi firade här hos oss och åkte upp några dagar till Hälsningland och fick riktigt kallt och en massa snö, men min mormor blev hastigt sjuk så vi fick åka hem. Hon gick bort i tisdags kväll så nu är det ju ledsamt. Elin har varit lite snorig som vanligt och idag har vi tvättstugan...=( hur kul är det va! Vi kan väl tas och ses när helgerna är över och leka lite...
    Oj va tråkigt, jag beklagar verkligen! Hoppas ni mår ok ändå under omständigheterna.
    Jag tycker också vi ska ses snart igen. Vill ni komma hit en dag i nästa vecka kanske?
  • HJ81

Som det ser ut nu har jag ingenting planerat den veckan så vilken dag som helst går bra! Det är för övrigt min sista vecka som föräldraledig, sen börjar jag plugga. Det kommer va på distans så jag kommer ha mycket ledig tid ändå så det blir väldigt skönt, mycket tid för hela familjen tillsammans. Dessutom kommer jag kunna fortsätta träffa er:)

Är det bara jag som är nyfiken på hur det gått för Linda?? Känns som att bebisen kommit eftersom hon inte varit här på ett tag!

• HJ81

GRATTIS Linda, åh va roligt och skönt att allt gått bra! Längtar tills vi får träffa den lille.

Men ska vi säga måndag då? Vill ni komma hit? Jag kan maila min adress och beskrivning i så fall. Gabby23, jätteroligt med fler så du får gärna komma! Min dotter fyllde 1 för ett par veckor sen, de andra barnen är lite mindre så det är kul med en större också! Vi bor i vid Farsta centrum förresten, vart var det du bodde?

• HJ81
    Elinsmamma skrev 2010-01-03 22:20:58 följande:
    Kul med pluggandet, vad blir det för nått? Blir din sambo hemma eller är det dags för dagis för Mira? Ja, Linda måste ha fått en sin lilla Milo vid det här laget, det måste vara tufft att gå från en till två..=) Men vad sägs om måndag?
    Sorry Frida glömde svara dig. Ja det ska bli jätteroligt, ska läsa några kurser och sambon kommer va hemma till sommaren med Mira. Hon får vänta med dagis till augusti, känns inte som att varken hon eller vi är redo än..
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?