Inlägg från: lindamit |Visa alla inlägg
  • lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Roligt att träffa alla igen! Vi är där vid 11 om inget oväntat händer =)

Och Mira kommer snart att vara mer sälvständig Helena, håll ut bara! Vet precis hur du känner, kom på rätt tidigt med Neo att jag inte är någon bebismamma egentligen för jag uppskattar mer när de är mer självständiga och går att prata med. Samtidigt inser rman hur sjukt snabbt bebistiden går och hur kort den faktiskt är så den här gången ska jag passa på att njuta mer av den för det är ju ändå rätt mysigt när de är så pass beroende av en! =) Men det är svårt att se det där mysiga när det känns jobbigt såklart...

Vi ses på onsdag!

• lindamit

Hej Mette! Ja det var tråkigt att du inte kunde komma men det komemr som sagt fler ggr =) Förstår att du valde att stanna hemma, inte kul att släpa runt på en missnöjd unge ju! Själv njuter jag verkligen av att ha en liten sjusovare nu hehe

Och jag tror att jag kan ses nästa vecka. Vi håller på och renoverar hela nedervåningen nu som beräknas vara klart i mitten av nästa vecka så beroende på när det blir kommer jag gärna hem och hälsar på er! Vill ju städa undan allt damm och få ordning där så fort som möjligt ju (pedantisk så det skriker om det! =)

Förstår dig också bejbybåm, den sista tiden vill man bara sitta inne och hänga. Var själv där för bara en månad sen =) Du får haka på när du känner dig piggare sen!

• lindamit

Jo här rivs det väggar och golv just nu så vi har fullt upp här! Ska bli skönt när allt är klart, får hoppas på att det blir snart... Jag kan ses på torsdag eller fredag om ni andra också kan då! Skulle vara roligt att ses hemma hos dig den här gången Mette, när allt är klart här kan vi vara här också =)

Och LisaB, roligt att du också vill haka på den här tråden!

• lindamit

Mette: Vi flyttade hit i slutet av september och som tur var så var både köket och badrummet på sovrumsplanet nyrenoverat då så vi slapp gå igenom det men som sagt, projekt projekt! Nu är ju nedervåningen totalt kaos... Men snart är det klart, några dagar kvar bara =) Spännande med era planer! Alltid lika roligt, iallafall innan och efter ;)

Jag kan på torsdag i alla fall, ska bara med Neo till vårdcentralen för att ta bort några stygn (han ramlade och spräckte ögonbrynet och fick sy 5 stygn i fredags, suck,en riktig vilde...!) Förhoppningsvis får jag en tidig tid, ska ringa VC imorgonbitti prick kl 8. Ringde 10 över 8 idag men då var samtalskön för tidsbokning redan fylld, helt sjukt förresten... Återkommer också imorgon!

Roligt att du också ville hoppa på den här tråden Harrysmmama81!

• lindamit

Mette: Ja det kan vi faktiskt göra. Det kanske är lika bra också, Neo är inte direkt samarbetsvillignär det gäller pillande på hans sår nu så jag misstänker att stygnborttagningen kommer bli rätt traumatisk... Fick en tid klockan 13.30 imorn också så daten hos dig hade blivit rätt kort då också. Nästa vecka låter bättre! Hoppas hostan ger med sig tills dess =) Så samma sak hände alltså Teodor? Roligt att höra att det finns fler vildar! Även om det inte är kul att höra om vad som kan hända med en sån såklart ;) Får hoppas att de lär sig en läxa för varje gång de skadar sig helt enkelt!

Frida: Glömde skriva att ni får krya på er!!

• lindamit
    metste skrev 2010-01-27 13:16:22 följande:
    Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?
    Ja det var verkligen skumt! Neo blödde massor. När Amit kom till dagis efter att de ringt så hade inte fröknarna fått tvätta av honom så allt blod hade runnit ner längst hela högra halvan av ansiktet och in i ögat så alla trodde att det var jätteallvarligt =) Som tur var så var det ju inte det och nu är stygnen borttagna. Han ser ut som en krigare i ansiktet med ett stort blåmärke runt ögat (som blivit gult nu) och ett rött streck rakt över öonbrynet... Så kan det gå! Hoppas de lär sig en läxa varje gång de skadar sig!

Skulle vara jättekul att låta de träffas tycker jag! skiljer ju bara några månader och nu kommer de månaderna ju inte ens märkas. Vi får höras om någon passande dag! Kanske när det blivit lite bättre väder och man kan vara i någon park istället?

Jag kan träffas på tisdag! Hoppas ni andra också kan då =)

Frida: jättetråkigt att höra om allt som hänt er  senaste tiden =( Att allt ska komma på samma gång också. Hoppas ni har frisknat till iaf! Du får knapra järntabletter i massor nu för att orka med de första månaderna och en liten Elin!

Gabby: Hoppas laurina också mår bättre nu! Magsjuka är inte roligt!
  • lindamit

Maila adressen till mig! Som det ser ut nu så kommer jag och Milo =)

• lindamit

Jag känner samma sak som Helena; bacieller finns det överallt och Neo drar ju hem en del så för Milos del gör det ignet om någon är lite krasslig! Jag ses gärna en annan dag också, kan senare i veckan men vet inte hur det ser ut nästa vecka än. Bestäm gärna nåt!

Skönt att han mår bättre nu förresten Mette =) Och Frida: det är bra att ni börjar installera henne tidigt i rummet, ju förr dest bättre! Neo var lite över året och då var det lite mer kruxigt men ska mden som ger sig =)

• lindamit

Usch, stackare =( Hoppas det släpper snart och att lillen slipper bli sjuk också!

Vi kan ses på onsdag nästa vecka istället, hemma hos dig låter bra, får se om alla småttingar håller sig friska tills då =)

• lindamit

Skönt att han mår bättre!
    Och onsdag funkar som sagt för mig...

• lindamit

Det dröjer ett jäkla bra tag tills vi renoverar igen säger jag bara! Fy fan! Sa jag att det skulle blivit klart redan förra veckan? De håller hur som helst fortfarande på...MEN! Nu är de på slutdetaljerna så förhoppningsvis blir de faktiskt klara med allt i eftermiddag =) Segt som bara den, hantverkare har verkligen sin egen tidsuppfattning...Men fint blir det iaf!

Så beroende på när de blir klara så kommer vi imorn! Vill få ordning på allt innan helgen för då ska vi ha lite gäster här, och det lär ju ta åtminstone 2 dagar att få allt storstädat efter byggarna... Så jag hör av mig senare idag!

Mette: Jag hakar gärna på en shoppingrunda nån dag, finns inget roligare ;) Kan ju spåna om en passande dag sen!
    Humlemamma: Klart du får joina den här tråden, det är alltid roligt med flera! 

• lindamit

Onsdag var det ja, har ingen koll på nåt just nu! Var helt säker på att det var tisdag idag haha 

Och de vart inte klara idag såklart men jag kommer nog iväg några timmar på onsdag ändå =) Känner mest att det är skönt att passa på att röja när vilden Neo är på dagis och det är ju den tiden träffarna har varit...Men jag säger ja till en dejt nu iaf!

Dittrich: Klart man kan ses helger nån gång också. Har inte heller msn nu faktiskt men vi kan ju höras här via familjeliv så länge!

• lindamit

Jag har adressen sen förra veckan! Och jag och Milo knackar också på hos dig vid 11 imorn =)

• lindamit

Glömde skriva att det ska bli kul att träffa er nya snart också! Och dig med såklart Helena ;)

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?