Inlägg från: Elinsmamma |Visa alla inlägg
  • Elinsmamma

Nya vänner i söderort/sthlm?

HJ81 skrev 2009-12-28 13:38:13 följande:
    Låter jättemysigt att fira jul där uppe, skönt att det blev lyckat efter den långa bilfärden:) Har ni andra också haft det bra? Vi har firat hemma och haft det mysigt trots att vi fick vara med om Miras första magsjuka. Den kom natten till juldagen så vi klarade oss julafton i alla fall. Jag undrar också om det kommit nån liten bebis än?? Är såå nyfiken!
    Hej tjejer!

Julen har varit bra, vi firade här hos oss och åkte upp några dagar till Hälsningland och fick riktigt kallt och en massa snö, men min mormor blev hastigt sjuk så vi fick åka hem. Hon gick bort i tisdags kväll så nu är det ju ledsamt. Elin har varit lite snorig som vanligt och idag har vi tvättstugan...=( hur kul är det va!

Vi kan väl tas och ses när helgerna är över och leka lite...
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-01 14:34:25 följande:
    Oj va tråkigt, jag beklagar verkligen! Hoppas ni mår ok ändå under omständigheterna. Jag tycker också vi ska ses snart igen. Vill ni komma hit en dag i nästa vecka kanske?
    Ja det är helt okej,
     Min man är ledig och börjar jobba den 11 jan så vi ses gärna nått den veckan, vi kan måndag, torsdag och fredag hela dagarna, Vilka passar er?
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-03 22:02:25 följande:
    Som det ser ut nu har jag ingenting planerat den veckan så vilken dag som helst går bra! Det är för övrigt min sista vecka som föräldraledig, sen börjar jag plugga. Det kommer va på distans så jag kommer ha mycket ledig tid ändå så det blir väldigt skönt, mycket tid för hela familjen tillsammans. Dessutom kommer jag kunna fortsätta träffa er:) Är det bara jag som är nyfiken på hur det gått för Linda?? Känns som att bebisen kommit eftersom hon inte varit här på ett tag!
    Kul med pluggandet, vad blir det för nått? Blir din sambo hemma eller är det dags för dagis för Mira?
    Ja, Linda måste ha fått en sin lilla Milo vid det här laget, det måste vara tufft att gå från en till två..=)
    Men vad sägs om måndag?
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2010-01-04 15:40:07 följande:
    Hej tjejjer!! Jodå lillebror är här nu! En frisk och underbar liten kille på 49 cm och 3700 gram var det som tittade ut den 27 december! En stor omställning med en till liten i familjen såklart men anledningen till min frånvaro är faktiskt att vi mitt i allt har varit internetlösa sen jul =) Men nu är jag tillbaka i cyberrymden igen ;) Roligt att höra att julen varit bra för alla också. Tråkigt att höra om din mormor Frida, hoppas ni mår trots det. Jag träffas gärna snart igen men håller mig nog inne ett litet tag till så om någon vecka eller så hakar jag och Milo gärna på när ni ses! Kram på er alla så länge! 
    Stort grattis till lilla underverket! ja och va kallt det är nu då, inte så lätt att gå ut då va?

Ja,  det är tråkigt med mormor, det blir så påtagligt att man kan förlora de man älskar...tycker att det är så ångest nu när man har Elin..

Måndag är den 11:e och då ses vi hemma hos Helena och Mira sa vi väl, det blir kul att se alla igen...
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-09 20:53:53 följande:
    Hallå allihop! Hoppas ni alla mår bra. Vilken tid ska vi säga på måndag? Jag ska maila adress och vägbeskrivning till er i morgon. Jag måste bara säga att jag har ett nyårslöfte och det är att inte äta några sötsaker på en månad, för att bli av med mitt sockerberoende. Vill ni fika nåt får ni gärna ta med, annars kan jag bjuda på kaffe/ te, vad ni nu dricker och en smörgås eller nåt.
    Hej alla

Elin och jag mår toppen. Vi ska på en dagis visning på förmiddagen och kan vara hos er vid 12 tiden, tar med mej någon lunch tror jag..=)
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-10 20:43:18 följande:
    Hallå! Nu har jag mailat vägbeskrivning och mitt nr till er som kommer. Gabby jag skickade till din familjelivs-mail, hoppas det gick bra också. Glömde skriva en sak. Vi har ingen hiss så antingen får ni ställa och låsa vagnarna nere i trapphuset, finns ganska gott om plats där, eller så hjälps vi åt att bära upp bara, det är ju bara en trappa. Ring innan om ni vill att jag ska komma ner och hjälpa till! Ni får gärna ta med lunch, annars kan jag bjuda på kaffe och lite mackor. Ses imorrn!
    Hej tjejer

Det blir kul att ses igen imorgon!

Kram kram
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-11 17:04:04 följande:
    Va är det sant? Jag har inte fått ngt, varken på mailen eller mobilen. Va konstigt! Och jag som tyckte det var så synd att du inte kom idag! Har du tid en annan dag, även ni andra förstås, den här veckan så ses jag gärna. Har inte så mycket planerat denna vecka. Ska också gå in och kika på Milo!
    tack för idag! Elin sov som en stock, Miras leksaker tog tydligen på krafterna...=)

Vilken dag passar att träffas på Rum för barn, vet att det är stängt på måndagar.
    Onsdag eller torsdag?

Linda: tror visst att lilla underverket Milo var lik sin pappa
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-12 22:07:01 följande:
    Onsdag eller torsdag nästa veckan på Rum för barn passar mig, bestäm en dag ni! Gabby i morgon kan jag inte men på torsdag ska några andra mammor och deras barn (också träffat på familjeliv) komma hit, vill inte du och din lilla tjej också komma då? Vore jättekul:)
    Men ska vi säga onsdag? Kan ni andra då?
    jag tror att det blir kul för våra små...=)
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-13 20:59:45 följande:
    Passar mig jättebra vid 11, Mira brukar oftast sova framåt 13 så då blir det perfekt att sova efter det:) Tänker ni ta med lunch och äta där eller ska vi fika/äta nånstans i närheten efteråt?
    Men vi säger onsdag vid 11 tiden då, lite lek och fika efteråt..det finns två ställen på kulturhuset vad jag vet.....
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2010-01-15 09:48:15 följande:
    Det blir kul att se lilla Milo på onsdag, Elin håller på att få fler tänder och kinkar rejält..
    I natt vaknade hon vid 4, och somnade om någon stund här och där det är hennes mamma lite mindre nöjd med...

Vi pallrade oss iväg till öppna förskolan en sväng allafall, men jag känner mej lite mossig i huvudet. =)
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?