• Miradele

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Jag är helt galet lycklig just nu men vågar ändå inte tro att det är sant...har nyligen gjort mitt första IVF, ruvar på blastocyt och är idag på ruvardag 8. Har testdag 1/1 2010 egentligen men har känt mig så illamående och haft precis samma känningar i ryggslutet som när jag väntade min dotter. Hade tänkt vänta till testdag, var verkligen helt bestämd på det eftersom jag tänkt att progesteronvagitatorierna lurade mig...dock tog jag en test sent igår kväll och ett imorse, de visar GRAVID!!!!!!!
    Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan så den måste väl ha gått ur kroppen vid det här laget!?

Kan knappt förstå detta...men det måste väl vara ett plus även om det är tidigt?? Blir så osäker...när jag frågade i Falun sade de att det kunde visa tidigare men så här tidigt??

Ooojj jag kan knappt förstå att min lilla ska bli storasyster...

• Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??
  • toksnippa

Vädur 78: låter skönt att det finns fler, då är man kanske inte helt galen då

Gått upp i vikt? Har inte vägt mig något alls sen ÄP, har bara ett mindre put längre ner på magen som jag inte brukar ha annars. Men de är väl julmat det, så mycket som man tryckt i sig. Ha ha!

• Miradele

Hihi, joo julmaten (godiset i mitt fall, inte så förtjust i julmat) gör väl sitt till. Men jag tror även att det är hormonerna som gjort att kläderna stramar...gjorde ju hormonstimulering med bara puregon 2 månader på rad innan IVF:n och enl. barnmorskan på kliniken så kan dessa hormoner man får så mkt utav medföra lite viktökning även framöver, alltså inte bara för stunden med vätska o så. Men men, vad är nått kg hit eller dit!?

Har börjat känna av mer och mer symtom, som säkert också förstärks av vaggisarna. Trött (sovit lunchnap med dottern i 3 dagar nu), mår illa, vaknar tidigt på morgonen och har mensvärk/molande värk i ryggslutet till o från. Hur många vaggisar tar ni per dag och hur länge ska ni ta dem? Har sett att vissa fortsätter till v.12 i grav medan andra (jag) är tillsagda att sluta vid TD....hmm man undrar ju varför det är så olika...

• Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 20:35:01 följande:
    Hihi, joo julmaten (godiset i mitt fall, inte så förtjust i julmat) gör väl sitt till. Men jag tror även att det är hormonerna som gjort att kläderna stramar...gjorde ju hormonstimulering med bara puregon 2 månader på rad innan IVF:n och enl. barnmorskan på kliniken så kan dessa hormoner man får så mkt utav medföra lite viktökning även framöver, alltså inte bara för stunden med vätska o så. Men men, vad är nått kg hit eller dit!?Har börjat känna av mer och mer symtom, som säkert också förstärks av vaggisarna. Trött (sovit lunchnap med dottern i 3 dagar nu), mår illa, vaknar tidigt på morgonen och har mensvärk/molande värk i ryggslutet till o från. Hur många vaggisar tar ni per dag och hur länge ska ni ta dem? Har sett att vissa fortsätter till v.12 i grav medan andra (jag) är tillsagda att sluta vid TD....hmm man undrar ju varför det är så olika...
    Jag tog i 6 dagar efter TD(RD 14)
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • toksnippa

Jag tar 3 st/dag och ska ta dem tills de är slut, de räcker nog en vecka efter TD.

• Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 21:22:24 följande:
    Jag tar 3 st/dag och ska ta dem tills de är slut, de räcker nog en vecka efter TD.
    Så gjorde vi oxå på CA, man fick 7 paket utskrivna. När vi gjorde i Linköping fick man 6 paket utskrivna och då var det fram till TD man skulle ta dem.
  • toksnippa

Man har märkt hur olika det är på alla kliniker, vissa har 2st/dag andra inga. Och RPC har TD på RD18!

• Miradele

Jag ska ta 2 vaggisar/dag fram till TD. Dock har jag tagit 3 vissa dagar, känns som om man vill göra allt liksom...funderar på att ta dem någon vecka efter TD också.

Hur känner du dej toksnippa?

• 3e gången gilt

Hej tjejer! Vad modiga ni är www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49568803.html# och grattis till era positiva tester, fantastiskt!!

Jag gör mitt tredje IVF försök och har testdag den 4 jan, 18:e dagen. Gör IFV på Sahlgrenska i Gbg. Har inte vågat testa än. Men nu är jag på R11, i alla fall ännu ingen mens så då verkar det som att jag skulle kunna testa och kunna lita på resultatet redan nu? Jag tycker att jag känner att det värker i äggstockarna, har värk i ryggslutet och öm i brösten. Idag har jag mått lite illa, men tänker att jag kanske bara inbillar mig. Men det känns som att ligga på sträckbänken, att inte veta. Så kan man testa innan vore det ju helt fantastiskt. Är så orolig att det ska bli negativt bara. Om det blir negativt, kan det vara för tidigt att testa då eller kan jag då lita på resultatet? Någon som vet?

• Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 21:14:54 följande:
    Hej tjejer! Vad modiga ni är www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49568803.html# och grattis till era positiva tester, fantastiskt!! Jag gör mitt tredje IVF försök och har testdag den 4 jan, 18:e dagen. Gör IFV på Sahlgrenska i Gbg. Har inte vågat testa än. Men nu är jag på R11, i alla fall ännu ingen mens så då verkar det som att jag skulle kunna testa och kunna lita på resultatet redan nu? Jag tycker att jag känner att det värker i äggstockarna, har värk i ryggslutet och öm i brösten. Idag har jag mått lite illa, men tänker att jag kanske bara inbillar mig. Men det känns som att ligga på sträckbänken, att inte veta. Så kan man testa innan vore det ju helt fantastiskt. Är så orolig att det ska bli negativt bara. Om det blir negativt, kan det vara för tidigt att testa då eller kan jag då lita på resultatet? Någon som vet?
    RD 12 brukar man säga är ganska så säkert att testa på. Lycka till!
  • 3e gången gilt

Oj, vad spännande! Kanske ska göra ett försök lite tidigare då... Får ta en funderare och ett snack med min fantastiska man. Även om han säger att jag får göra precis som jag vill själv. Vet du? Om man har värk i äggstockarna, är det ett säkert dåligt tecken eller behöver det inte betyda att mensen är på väg. Vore jättetacksam för svar från den som vet, även om det kanske inte blir det jag vill ha.

• 3e gången gilt

Oj, vad spännande! Kanske ska göra ett försök lite tidigare då... Får ta en funderare och ett snack med min fantastiska man. Även om han säger att jag får göra precis som jag vill själv. Vet du? Om man har värk i äggstockarna, är det ett säkert dåligt tecken eller behöver det inte betyda att mensen är på väg. Vore jättetacksam för svar från den som vet, även om det kanske inte blir det jag vill ha.

• Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 21:41:09 följande:
    Jag hade ont i äggstockarna till och från, men beror nog mer på ÄP skulle jag tro
  • 3e gången gilt

Tack för ditt svar! Ursäkta, jag är helt ny här. ÄP är det Ägg utplockning?

• Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 22:04:02 följande:
    Tack för ditt svar! Ursäkta, jag är helt ny här. ÄP är det Ägg utplockning?
    Ja precis
  • Miradele

3e gången gillt: jaa det är hemskt med denna ruvartid...lite tortyr att varken veta ut eller in. Man lever liksom på hoppet. Känns underbart att ha fått ett tecken om att det nog är något därinne.

Tycker klart att du kan testa lite innan TD den 4/1. Du får säkert plus innan det om det tagit sig...sen har man ju hört om dem som fått minus en dag innan TD och plus på TD. Så ett minus innan TD behöver inte alls betyda att det är kört!!!
    Detta med symtom är ju så svårt, tycker inte alls att jag haft jättetydliga symtom, men samtidigt så kom de inte förrän ett par veckor efter plus när jag väntade min dotter. Jag har mest känt av lite mensvärk, ömma bröst (pyttelite) och smått illamående när jag äter något. Lite extra trött också. Men inget jättesymtom som sagt.

Lycka till och skriv gärna här o uppdatera!! :o)

• 3e gången gilt

Hej! Tack för svar och uppmuntran! Läget just nu är så här.

Jag testade RD12 men fick då ett negativt test. Provade igen på nyårsafton RD14. Även detta test negativt. Så jag har varit jätteledsen några dagar och har i stort sett accepterat att det inte blev något denna gången heller. Gråtit en heldel.

Det känns väldigt jobbigt såklart. Men jag har ändå inte vågat dricka någon alkohol på nyårsafton, ifall ifall ifall det kanske visar sig att det kan vara för tidigt att testa. Men varför skulle det vara det om andra får svar redan RD8, 10 och 12. Men så länge inte min mens har kommit känns det ändå lite hoppfullt.

Och hoppet är väl det sista som lämnar människan. Jag ska testa igen om två dagar så får vi se vad det säger. Det är ju min testdag då enligt Sahlgrenska. Den 4/1. Men jag har väldigt lite hopp kvar nu. Men efter förra inlägget ifrån dig Miradele så gav det mig ännu lite lite mer hopp än tidigare.

Om inte så får man var ledsen, viktigt att gråta ut och inte trycka ner känslor i kroppen. Ut med det bara och sedan när man har sörjt klart, det får ta den tid det tar, så får man ta nya tag.

• Miradele
    3e gången gilt skrev 2010-01-02 15:12:24 följande:
    Hej! Tack för svar och uppmuntran! Läget just nu är så här. Jag testade RD12 men fick då ett negativt test. Provade igen på nyårsafton RD14. Även detta test negativt. Så jag har varit jätteledsen några dagar och har i stort sett accepterat att det inte blev något denna gången heller. Gråtit en heldel. Det känns väldigt jobbigt såklart. Men jag har ändå inte vågat dricka någon alkohol på nyårsafton, ifall ifall ifall det kanske visar sig att det kan vara för tidigt att testa. Men varför skulle det vara det om andra får svar redan RD8, 10 och 12. Men så länge inte min mens har kommit känns det ändå lite hoppfullt. Och hoppet är väl det sista som lämnar människan. Jag ska testa igen om två dagar så får vi se vad det säger. Det är ju min testdag då enligt Sahlgrenska. Den 4/1. Men jag har väldigt lite hopp kvar nu. Men efter förra inlägget ifrån dig Miradele så gav det mig ännu lite lite mer hopp än tidigare. Om inte så får man var ledsen, viktigt att gråta ut och inte trycka ner känslor i kroppen. Ut med det bara och sedan när man har sörjt klart, det får ta den tid det tar, så får man ta nya tag.
    Usch, förstår att det känns jobbigt...väntan tillsammans med ovisshet kan ju knäcka en alldeles.

Som du säger: så länge du ej fått din mens ska du behålla hoppet!! Vissa kvinnor bildar ju hcg-hormonet senare och testar därför positivt senare också. Tror sen inte att det är så vanligt att testa + på typ RD 8...även om man kan prova tidigare så har de ju satt en testdag för att hormonerna brukar ha kommit upp lite till denna dag.

Jag håller mina tummar för dig!!!
  • barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram
Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??