Inlägg från: Anonym (bara jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara jag)

oplanerat gravid med barn 3. Abort eller inte.

Jag var i samma situation i våras. Plötsligt var jag gravid trots att vi skyddat oss och vi blev chockade. Velade fram och tillbaka innan vi bestämde oss för att behålla. Vi kunde inte ta bort ett barn som skulle bli lika underbart som de två vi redan har. Var inte en enkel graviditet och det har tärt på tålamod och allt möjligt men nu sitter vi här med en alldeles ny liten guldklimp och det är alldeles underbart.

Jag måste tillägga att skillnaden mellan ett barn till två barn var MYCKET större än skillnaden från två barn till tre barn. Det flyter på väldigt bra här trots att vi väntat oss kaos!

• Anonym (bara jag)

Min man var minst sagt chockad ett bra tag men han ställde inga krav eller så. Han frågade i början: Vad ska vi göra? och jag antar att han menade om vi skulle behålla eller inte och jag sa bara att jag vill inte göra abort och sen pratade vi inget mer om det. Han har varit förväntansfull under graviditeten (efter att chocken släppte & han började acceptera läget) man skulle nästan kunna tro att bebisen var planerad. Nu har vi ju fått bebisen och han är så sjukt stolt. Precis som med de "planerade barnen".

Svar på tråden oplanerat gravid med barn 3. Abort eller inte.