Inlägg från: Dahlia79 |Visa alla inlägg
  • Dahlia79

Vi på CvL fortsättningen

Embla- Mmmm den smakar bläääää...Försökte få min samo att ta sig en sprayning så han får känna, men han vägrade

Ja, plus vill vi ha. Det är ju det vi först strävar efter och sen att det ska komma en bäbis!
    Men ska jag vara helt ärlig är jag livrädd!!! Jag vill ha ett plus, jag vill ha ett syskon. Men jag är livädd för fler missfall, fler förtidiga födslar, en till begraving :(
    Nä ta ett djup andetag nu.. Det kommer att gå bra!!!!!

• Dahlia79

smassk- Är det de sprutorna som man använder för att nedregleras  och som man liksom "drar" ur en större flaska flera ggr om dagen?

• Dahlia79

Smassk- När jag gjorde mitt första ivf så blev jag överstimulerad av sprayen innan jag ens börjat med fsh. Då var det prat om att jag skulle nedregleras med sprutor ist. Men dr tänkte om och jag fick göra en antagonistbehandling isf med fsh injektioner och orgalutransprutor.

Jobbigt att det vart en tuff dag. Men det är nog som du skriver, oro inför behandlingen. Och det är inte så konstigt att man är orolig heller.

Jag har vart sjukskriven sen förlossningen den 7 feb och fick idag vidare sjukskrivning i en månad och det vart jag glad för. Känner mig inte alls redo att gå tillbaka ännu. Är livrädd för arbetskamraternas frågor... Men en dag måste man ta det! Kan ju inte gömma sig för all framtid.

• Dahlia79

cah- Vilket gulligt välkomnande. Tack!
    Usch vad tråkigt med din kompis... Det är nog det värsta man kan gå igenom! Jag trodde man upplevt allt men tydligen inte.
    Du får ge din kompis en kram från en annan änglamamma här

När mitt vatten gick med Elias så levde han och jag fick efter två dagar en allvarlig infektion. Och tydligen kan man stryka med av den, så kanske din kompis också fick en infektion.
    När de såg hur snabbt det gick med infektionen så blev jag igångsatt direkt. Jag sa att jag hellre dör bara de räddar livet på Elias. Men dr höll inte med så Elias dog under värkarbetet.
    Jävla skitvärld vi lever i!!!!

Hur går det för dig? Håller du på med nåt försök just nu? Vad är planen här framöver?

• Dahlia79

pp08- Ja det kanske är så att när mjölken försvinner så sjunker prolaktinet snabbt också.
    Hoppas att ni kan köra igång när ni vill efter amningen.

Japp, jag kunde börja nu direkt. Fick en dag efter förlossningen några tabletter som gjorde att mjölken aldrig kom igång. Så i måndags var det bara att börja med nedregleringen och om några veckor äp.

Min lilla Eddie har ju inte förstått riktigt vad som hänt eftersom han är så liten. Men han har fått vara med på allt så man när han är stor kan berätta att han också var med på begravningen osv..
    Min äldsta blir ju 14 iår och hon har haft det ganska jobbigt efter det som hänt. Mycket frågor om döden osv..Hon var livrädd när jag låg inne på förlossningen och ingen visste vad som skulle hända.

Ni är så goa här, hoppas att ni vet det

• Dahlia79

Marvin- Hoppas hoppas hoppas ni får ett plus. Och ni kommer säkert vilja ha syskon sen
    Den känslan är lika stor som man vill ha första barnet.
    Men det är klart man är nöjd med det första man får.... Jaja.. svårt att förklara!

Och det är så sant.. Livet blir aldrig som man tänkt sig!
    Jag trodde i slutet på 90-talet att jag hade JÄTTELÄTT att bli gravid. Men år 2000 när jag började med pergo började det klarna för mig att det inte var så...

Fast vi kvinnor är fruktansvärt starka, vi ger inte upp!

• Dahlia79

myran- Usch, ruvningen är inte kul alltså... Vet precis hur du känner och fy säger jag bara.
    Man analyserar allt, har förhoppningar, massa oro.. you name it... Men snart är det testdag och förhoppningsvis blir det en underbar dag.
    Men jag skulle inte heller testa förtidigt.. Inge kul om det visar fel.

Curlyred- Låter bra med de antalet äggblåsor.. De små hinner ju växa till sig tills på tisdag.
    Och jag förstår att du är skraj för äl-sprutan och äggplcket. Det var nog vi alla första gången.
    Men sprutan känns inte så njut av helgen utan att oroa dig för den
    Äggplocket är inte alls farligt! Man är ju bedövad och drogad. Jag har ju gjort x antal äggplock och jag tycker det är ganska kul för man ser på skärmen vad de gör och det är spännande Så du behöver inte vara orolig, LOVAR!!!!
    Men jag förstår att du är det för det är svårt att låta bli ju...

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Hoppas ni får en fin helg i Göteborg!

Smassk- Heja heja! Nu är på på gång Hoppas mensen kommer osm beräknat så det blir som du tänkt och önskar.
    Själv ska jag börja spruta den 5 maj trots att jag började spraya i måndags.. Mysko att det blir så länge!
    Jag kan bara hålla med ang sprayen.. Fy när man känner smaken efter några minuter.

Själv så glömde jag spraya imorse Kom på det på eftermiddagen och tog mina puffar direkt när jag kom hem vid 16. Undra om det gör nåt?? Ska ju ändå spraya så länge...
    Nån annan som glömt nån gång? Vad kan hända???

• Dahlia79

Smassk- Nä det är säkert så att det inte är nån fara att jag glömde sprayen. Är nog egentligen inte så orolig heller mer än att man bara ville få bekräftat från nån annan att det inte är nån fara

Jag jag har redan fått datum för sprutstart och även för vul 1 vecka efter sprutstart.
    Men för att planen ska hålla måste jag få mens innan. Och eftersom jag hade en spontan ägglossning i helgen borde verkligen mensen komma innan 5 maj.

Men det skulle ju vara kul om vi starta samma dag och kanske till o med har äp samma dag.

Håller med ang Talang.. Megatrist! Som tur är så vill ingen här hemma se det
    Min dotter blir ju 14 i år så hon är mest på sitt rum!

Men fick du din 10-åring av ivf? För visst har du gjort ivf förut också?

• Dahlia79

Hej på er tjejer

Håller tummarna för er som ruvar!!!!

Curlyred- Vad skönt att äp gick bra! Men det är ju inte så farligt som man tror innan.
    Jag har mått olika i varje behandling. Vissa dagar har jag vart precis som vanligt efter ET och andra behandlingar har jag vart lite väck. du får känna efter själv

hhoppas- Det ska nog gå bra med menopur. Jag har haft det vid fyra eller om det är fem ivf. Är inte alls så krångligt att blanda själv faktiskt. Så det ska nog gå bra
    Men tror det står in att man kan blanda tre pulver till en vatten. Men man kan blanda upp till 6 pulver med en vatten så slipper man ta flera sprutor om du får en hög dos.

Jag bara sprayar och sprayar men jag glömmer sprayen så lätt. Känner mig ofukuserad den här gången Undrar om det beror på allt som hänt och att vi fått göra så många ivf nu och att man lätt tappar gnistan... Trist är det iaf!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen