• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

pp08 skrev 2011-02-11 07:14:07 följande:
    CB digital säger GRAVID, så ingen tvekan

Men fortfarande jätteförkyld, vill inte ta något förutom enstaka alvedon. Någon som vet om det finns något hostmedicin som är OK att ta i första trimestern?  Lilltjejen fick Mollipect igår på vc men där står det att man helst inte ska ta det första trim.

lycka till och följ gärna efter i gravidspåret
    Stort grattis. Jag skickade ett meddelande imorse men det verkade inte kommit fram..
    Hoppas nu att pyret vill stanna kvar. Och att du blir piggare snart. Nu har du ett trevligt samtal framför dig. Jag kom ihåg att jag nästan började gråta när jag skulle ringa in o meddela svaret. Det var en stor dag.

Önskar dig all lycka. Stor kram till dig. Så roligt!!!
  • anlo24
    pp08 skrev 2011-02-18 08:11:21 följande:
    Är rädd för att det går åt skogen. Nu känns det som flytningarna blir mera som blod. Är i v.5+1 idag, upp till igår har dock grav testet varit starkare för varje dag.

Avvaktar hur det går idag, eftersom jag varit så förskyld är alla slemhinnor påverkade och efter att man har klivit upp på morgonen kan det rinna lite extra.

Även om det är för tidigt att se något foster eller hjärtaktivitet borde de kunna se om det finns en blödning i livmodern. Åker kanske till gynakuten idag.
    Lycka till. Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Kan vara skönt att kolla upp. Men vet inte om dom kan se nått så här tidigt.

Kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2011-02-18 13:02:39 följande:
    Har varit på gynakuten idag.

Ingen riktig blödning, fast flytningar som är mera ljusröd/mörkbrun blandat.
    Läkaren kunde se lite mörka blodflytningar vid vag. undersökningen, men ingenting som "rann".

Hon gjorde även VUL: Idag v.5+1. För tidigt att se någon gulesäck men uppklarning/hinnsäck på ca 3mm fanns. Ingen blödning i livmoder syntes, livmodertappen stängd. Allt ser ut som det ska i v.5+1.  Och som hon kunde se var det 1st uppklarning (inte 2).

Hon sa att hon inte kunde se att det var missfall på G. pga mina tidigare erfarenheter under förra graviditeten förmodligen samma.

Ont i ryggen som jag har/hade kan vara normalt och behöver inte tyda på missfall, har ju ingen som helst känningar/ont i magen eller livmoder.

Hade kontakt med CVL imorse (innan jag åkte till gyn) och de sa att jag skulle avvakta så länge det inte var som "riktig mens". Fick i alla fall en extra VUL (tidigare än den tid jag fick v.7+4).  FIck en tid torsdag nästa vecka, då 6+0. Även om det inte är säker att man ser något levande foster borde hinnsäcken/uppklarningen har vuxit och gulesäcken borde synas.
    (tiden v.7+4 finns också kvar om det skulle behövas).

Nu hoppas jag att hostan försvinner helt och därmed också flytningar som avtar.
    Skönt att höra att allt såg bra ut. Hoppas du kan kurerar dig från förkylningen i helgen o att blödn/flyt försvinner.
    Kramar till dig
  • anlo24

Hej Cah. Nä usch o fy vad livet är orättvisst. Höll verkligen tummarna att det skulle fungera för er denna gång. Det finns inga ord... Skickar en stor styrkekram till dig

• anlo24
    Helena och Axel skrev 2011-03-04 17:27:00 följande:
    Hallå!

Akademihotellet tror jag är ett sånt där budgettips, och det ligger inte alltför långt ifrån kliniken. Fast om det är bra eller inte vet jag inte. Har dålig koll på stadens hotell, men det blir väl lätt så när det är ens hemstad antar jag.

Nu ruvar jag. Mycket god chans till graviditet sa läkaren. Och jag suger i mig varje ord, och vill så gärna tro honom. 7 st blev det till frysen.

En fråga, på min förra klinik använde dom UL vid återföringen, men det gjorde dom inte här. Någon som vet varför?
    Grattis till fantastiskt resultat Glad. Klart att det ska lyckas för er nu!!

PÅ CVL mäter dom avståndet  där dom ska placera ägget när dom gör ÄP. Detta för att dom inte tycker att man ska vara i livmodern o störa när man sätter in ägget. Och det verkar ju funka. Flört
  • anlo24
    Helena och Axel skrev 2011-03-18 08:24:45 följande:
    Poussin: jag har testdag på söndag, så snart så! Men vad resultatet blir vet jag inte. Fick minilite rosa strimmor i början av veckan, men sen inga mer. Tyckte att jag mådde lite illa igår, men det kanske var önsketänkande. molvärken har jag i alla fall inte inbillat mig, men den kan väl tyda på vad som... Lycka till med starten!
    Jag tycker att detta låter såå positivt. Jag tror att du kommer att plussa på sö. Jag fick min molvärk från RD 12. Och jag plussade. :)

Håller tummarna!
  • anlo24
    Cahela skrev 2011-03-17 17:53:19 följande:
    Resultatet av dom 7 var 5 mogna och av dom befruktades 4 stycken så nu håller vi tummarna tjejer att jag får tillbaka 2 fina imorgon!!
    Jag tycker att detta låter kanon. :) Du kommmer nog att vara lycklig ruvare till tvillingar i em. Har du fått tillbaka två ägg förrut?

Håller tummarna stenhårt för er nu!! Kram
  • anlo24

Hej Susie min vän.

Usch vilken jobbig tid du haft. Jag börjar sakta men säkert inse att tiden efter att bebben är född inte kommer att vara en dans på rosor. Hoppas nu att det börjar ljusna i tunneln för er. Låter som du ska vara lite snällare mot dig själv o försöka att vila lite mera.

Skickar en stor kram till dig!

• anlo24
    Cahela skrev 2011-03-18 14:59:28 följande:
    Era tummar har hjälpt, det blev två till mig och en till frysen. Superbra resultat med tanke på skörden.
    Stort grattis. Helt underbart!
  • anlo24

Vad var det jag sa Helena Super stort grattis! Helt t underbart! Njut av denna dagen nu. Du lär sväva på moln! Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen