Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2011-11-02 20:51:57 följande:
    Myran, Gulliga du själv! Jag är säker på att du kommer att få uppleva lyckan av ditt barn snart HjärtaIVF är ju inte att likna med insemination...så så får du inte tänka! Måste du ta kontakt med nya läkare osv igen? Jag trodde kanske kontakten med Dk och distansläkare redan var klar så det bara är att köra på.....Är det kört än då? Jag håller tummarna vännenHjärta
    Hej min vän, kontakten med DK finns ju men man måste ligga i för att få svar och Svend är rätt vimsig så det är inte helt enkelt. Distansläkaren vi hade tog 1000 kr per UL och var inte direkt något stöd därför kändes det dyrt med 3000 kr bara i UL-kostnader sist. Det hade varit en sak om man kunde diskutera och att han gav råd. Dessutom är han bortrest mycket nu framöver. Vet att CFC har en samarbetsläkare som tar vanlig patientavgift, har dock inte hört så bra om henne, men å andra sidan om det bara är för att hon ska mäta blåsorna vid UL så kan det ju funka tänker jag  Obestämd 
    Jag vet att insemination inte har stor chans men man hoppas ju alltid och jag är rädd för att mina dåliga ägg är det stora problemet och då hjälper väl inte IVF heller.

Tror tyvärr det är kört, det kommer blod på pappret, inte mycket men lite färskt som det brukar innan mens och den obligatoriska mensfinnen har dykt upp på kinden Glad Kul när man är på tjänsteresa och skall träffa alla sina utländska kollegor, eller hur Flört

Hur är det med dina små sötisar, allt bra? De är verkligen sååååå underbart söta på bilden Hjärta
    Kram finaste vännen
  • myran6801

Cah, vännen, skönt att höra att det går åt rätt håll. Underbart att Elsa har sin fina pappa hos sig hela tiden och snart ska du se att du och lilla plutten kommer att få tid för varandra också. Tänker på dig kära vän och skickar en stor stor kram. HjärtaHjärta

• myran6801
    Susie skrev 2011-11-07 10:42:10 följande:
    Hej tjejer,

Myran och Tjorvis hur har ni det? Skickar över lite pepping såhär på en riktigt mulen Göteborgs väders Måndag  Hjärta!
    Hej vännen, du är är så gullig som peppar på!!! Är i ett slags mellanläge just nu, mensen är igång och jag måste ta tag i hur vi skall gå vidare. Eventuellt en IVF i Danmark ytterligare men egentligen undrar jag så till vilken klinik man ska vända sig för eventuell ÄD för tyvärr tror jag det är enda utvägen. Om vi orkar och förmår ......
    Kram söta
  • myran6801
    kramiiis skrev 2011-11-07 18:11:31 följande:
    Kram på er alla!
    Liten uppdatering från mig. Jag flyttar ut ikväll, till en kompis tills vidare... Funkar att inte att bo hemma efter att ha gjort slut.

Får återkomma å kommentera er!

Kram
    Lycka till Kramiis vännen!
  • myran6801
    tjorven01 skrev 2011-11-07 19:40:40 följande:
    Kramiiiiis
    Grattis till att ha vågat ta steget
    Det är aldrig fel att lämna något som inte är rätt
    Vilken styrka du visar

Ego
    Ojojojojoj vad det blöder
    Myran jag fullkomligt älskar ditt uttryck
    Syndafloden har satt igång med besked för mig
    Fast vi vet ju att det inte är ett straff men känns inland lite skönt att få känna sig lite emlig
    Har slutat med proggisarna
    Känner mig taggad inför hysto i Aten
    Nästa år ska jag plussa!!!!!!!!
    Kram alla fina
    Tjorven, söta vän här har jag fått en lite mindre variant av syndafloden. Ska träffa de andra tjejerna imorgon, men tråkigt att du inte kommer skulle vilja träffas och snick snacka lite. Kanske har du tid någon annan dag? Funderar på det där med ÄD men vet inte hur man ska välja klinik, just nu skulle jag vilja ha någon som tar mig i handen och säger "gör så här så kommer det gå bra".  Vad exakt ska du göra i Aten och på vilken klinik? Samma klinik som du varit på tidigare?
    Klart du ska plussa senast nästa år!!!
    kram kramHjärta
  • myran6801

Tjorven, har glömt vad kliniken i Barcelona heter, den som Maryhe rekommenderade för ÄD. Har du någon aning? kram

• myran6801
    tjorven01 skrev 2011-11-07 21:45:07 följande:
    De ska ju ha bäst statistik i hela Europa
    Har inte kontaktat dem än men ska asap
    Kram fina
    Vi kanske ska ha sällskap, kompisrabatt
    kram kram finis
  • myran6801

Ja men de har låång kö men de har nu börjat bygga upp en bank av ägg tack vare att de fryser in alla som blir över och som par donerar. Ska höra med dem igen om väntetiden.

• myran6801

Curly, åh låter underbart med semester. Hoppas du får det härligt vännen! Vi måste ses när du e tillbaka. Kram

• myran6801
    tjorven01 skrev 2011-11-17 20:10:43 följande:
    Myran har ni bestämt när ni startar nästa beh?
    Vi hade tänkt att julhelgen var perfekt. Men det var den inte alls för det är helt omöjligt att hitta en gyn som kan göra VUL. Men jag har iallafall bokat tid hos CFCs samarbetsgyn i Solna den 15 december för att gå igenom vårt nästa försök och få recept. Parallellt så ska jag kontakta IVI Bracelona och Valencia plus Finland för ÄD, så man inte förlorar så mkt tid.

När var det ni ska till Grekland för hysto?

Vore trevligt att ses snart. Kram vännen
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen