Hur tror du ditt liv ser ut om 10år?
Kul fråga! Kan vara bra att tänka så ibland.
Jag tror och hoppas att jag lever ett lika bra liv som det jag har idag ihop med min sambo och våra två barn, kanske till och med ett ytterligare barn. Vi bor antingen kvar här i området (ev. i denna lägenhet om familjen inte växer), eller så har vi flyttat till en stad som min sambo längtar tillbaka lite till och där jag absolut skulle kunna tänka mig att bo eftersom det är mysigt och där finns många vänner.
Jag har äntligen gjort det där jobbuppehållet och läst grafisk design på Berghs ett år eller så. Har bytt jobb, alternativt fått min tjänst ändrad så att jag kan använda mig av mina nyvunna kunskaper i yrkeslivet. Kan tänkas att jag startat eget på sidan av jobbet och gör snygga foldrar etc. som konsultuppdrag riktade mot min bransch. Jag läser också små distanskurser eller kurser i fjärdedels takt på universitetet för att det är kul. Går på bio och teater, är med i en läsecirekel, hittar på en massa kul saker med mina barn och min sambo...
Våra barn fungerar bra socialt och mår bra. Det går bra för dem i skolan och de har hobbies och vänner som de trivs med och som får dem att utvecklas och våga vara sig själva. De är starka individer som tror på sig själva. De är ödmjuka, men inte mesiga. De är så harmoniska som det är möjligt att vara mitt i puberteten.
Jag för min del har ingen medelålderskris utan lever rofyllt och tryggt.
Borde kanske tänka på denna fråga lite oftare och planera framåt så att det i så stor utsträckning som möjligt blir som jag har tänkt mig.