Nyss 12 år fylld bonusson porrsurfar, är det ok?
Jag har två bonusbarn, en tjej på snart 14 år och en kille på nyss 12 år fyllda.
Nu har jag kommit på att killen porrsurfar på internet och vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till det, vad jag skall göra med det och om jag skall göra något överhuvudtaget eller inte. Det hade varit roligt att höra vad ni tycker.
Vi har ett "kontor" där vi har våra datorer. Till detta rum finns två dörrar och rummet ligger vägg i vägg med bland annat vardagsrummet/TV-rummet. Tidigare har vi stängt till dörren till kontoret med jämna mellanrum när vi tittat på TV och killen pratat med kompisar via datorn, dvs han själv har inte stängt dörren. I går var han dock väldigt noga med att stänga dörrarna själv till kontoret och självklart la jag märke till det och blev lite nyfiken på vad han gjorde framför datorn. Någon kompis pratade han nämligen inte med via datorn och detta var på förmiddagen då det bara var jag och killen på nedervåningen (och jag höll inte på att titta på TV...). Först gick jag in en gång i rummet och så fort jag öppnat dörren så hör jag hur hann nästan paniktrycker på musen för att stänga ner sidorna. Jag hinner dock uppfatta något som i alla fall väldigt tydligt liknar en väldigt lättklädd tjej. Sedan går jag ut ur rummet utan att stänga dörren. Han går upp och stänger dörren. Efter en stund går jag in på kontoret igen och även denna gång försöker han stänga lite sidor, men jag ser att det är halvnakna tjejer på skärmen.
Jag har än så länge inte gjort något med detta och vet inte om jag skall göra det eller inte. Det känns som jag i alla fall skall informera min sambo (killens pappa alltså) som jag inte tror ens anar detta.
Vad tycker ni, är det ok att en 12 årig (bonus)kille porrsurfar i ert hem?
Funderar på om jag kan gå in på hans dator och titta mer noggrant på vilka sidor han har varit inne så jag får mig en bättre uppfattning, men vet ej hur jag skulle göra i sådana fall. Han har lösenord och sådant för att komma in på hans sida på datorn. Kan jag komma runt det på något sätt? Fast då kanske jag går för långt om jag snokar på vilka internetsidor han besökt den senaste tiden?
Ja, som sagt det skulle vara roligt att höra lite hur ni skulle ställa er till detta/vad ni anser om det.
Själv har jag två egna killar, men de är drygt två år respektive fem månader så där har jag lite tid att fundera på det hela.