• Anonym

Nyss 12 år fylld bonusson porrsurfar, är det ok?

Vår son gjorde det  också .  Vi satte kod på datorn så han bara kunde gå in när vi va hemma o närheten. Han va då 11 år. Killarna tycker väl det är spännade men inget jag vill att dom ska göra

• Anonym
    Josephine skrev 2010-02-01 20:12:02 följande:
    Fast porr är väl inte rätt sätt att lära sig om sex?
    Tänkte det samma faktiskt. Sex ska ju vara något fint. O det är ju verkligen inte porr
  • Anonym
    Josephine skrev 2010-02-01 20:12:02 följande:
    Fast porr är väl inte rätt sätt att lära sig om sex?
    Håller med! De tror man ska göra som på porrfilmerna när de börjar ha sex för det är det enda de kan referera till...
    Förr var det stillbider de sökte i tidningar och annat och ev någon förälders VHS någon gång per år.
    Vad händer med killar som flera gånger i veckan ser porrfilm från de är 11-12 år?
  • Anonym

Helt ok att vara nyfiken vid den ålder, inget konstigt!

• Anonym

konstigt att denna tråd inte har fler svar...att den inte engagerar fler, skrämmande!

• Anonym

Jag hade inte gjort något alls, det är ju fullt normalt, har inte de flesta kollat på porr i den åldern? Det är ju däromkring man börjar upptäcka sin sexualitet?

• Anonym
    The sea refuses no river skrev 2010-02-02 15:05:12 följande:
    Sex ska vara sex, det är ett väldigt brett begrepp. Varför vill du snäva begreppet? Det finns t ex romantiskt sex, och det finns kåtsex. Men det är helt olika typer av sex. Förresten, varför är inte porr fint?
    Min första tanke är: När var du 12-13 år då? För 15 år sen? (förstår att du är i 20-årsåldern men det kan ju vara allt mellan 20 och 29...)
    Det är skillnad på det man gjorde på "den" tiden, själv är jag 24 och då jag var 12 så började kompisar till mig precis få modemuppkoppling. Vi fick liksom nöja oss med TV1000 kl 12 samt några gamla porrtidningar då och då.
    Lite skillnad på då och nu, hur pass lätttillgängligt och utbrett det är.
    Du menar alltså att du väldigt frekvent sedan 12-13 år konsumerat porr? Inte att du likom först kollade någon gång och sen gick det några månader och så blev det aktuellt igen osv?
    Jag är i alla fall av uppfattningen att det finns fruktansvärt mycket "skit" ute på nätet som egentligen varken barn eller vuxna skulle fått ta del av om jag fått bestämma... Moahaha. Inte bara vad gäller porr alltså. Men hur som helst. Jag tror inte det är nyttigt i alla fall. Och som sagt, det är lite annorlunda tider nu.
    Sex, sex, sex, vart man än vänder sig. Flickor i 10-årsåldern har bh och stringtrosor och sminkar sig som porrstjärnor... Typ... Jag tycker inte den här utvecklingen är särskilt positiv. Har hört skrämmande "historier" (sanna) om flickor i 13-årsåldern som legat runt en massa. Sånt hörde jag inte om då jag var i den åldern... iaf inte så ofta precis...
  • Anonym

Blocka porr pa datorn, det gar ju att gora.

Svar på tråden Nyss 12 år fylld bonusson porrsurfar, är det ok?