Inlägg från: RebeccaM82 |Visa alla inlägg
  • RebeccaM82

Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)

Jag blödde mycket i början... Fram till vecka 10 tror jag. Är i vecka 26 nu.

Hursomhelst så kändes det som om det kunde bero på hur pass aktiv jag hade varit. Blödde nästan jämt om jag hade varit igång mycket på dagen liksom. Och då kunde det räcka med att jag hade gått på stan några timmar eller sådär...

• RebeccaM82
    hejsvej skrev 2010-02-12 18:20:09 följande:
    Undrar bara hur ofta du blödde då och hur blödningarna såg ut? Mina är först ljusröda för att sedan övergå till brunaktigt. Jag får såhär nästan dagligen...  Inga större mängder alls, mer som flytningar fast i "fel färg" . Fick du kolla upp varför du blödde?
    Jag blödde väl åtminstone några gånger i veckan vad jag kan komma ihåg... Och det var väl precis som du säger, det var alla möjliga färger från färskt till mera brunaktigt. Jag pratade med dem på spec. mödravården men fick aldrig komma in på något VUL. De menade väl på att blödningar tidigt i graviditeten är väldigt vanligt eftersom blodgenomströmningen (?) ökar något enormt! Jag tycker inte du ska oroa dig sålänge du har inte har ont eller kramper! Det sa dom till mig och det var ju alldeles sant :)
  • RebeccaM82
    Gyöngyöm81 skrev 2010-02-12 19:51:02 följande:
    Och i v10 försvann blödningarna helt?!Har du ändrat livstil/kosthållning något?
    Dom gjorde då åtminstone ett uppehåll :) Nu har jag också haft lite blödningar (v.26) men de beror på sammandragningar och livmodertappen.

Jag ändrade ingenting i min livstil, kost eller något annat. Jag pratade ju med spec. mödravården och dom sa ju att blödningar tidigt i graviditeten är vanligt. Varför dom sen går över har jag ingen aning om...
Svar på tråden Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)