Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)
Hej.För ca 10 dagar sedan fick jag mina första bruna/mörkbruna flytningar.Kände också lite svagt svagt mensvärk, men det gick över snabbt.Fick mha en bm tid på gynjouren för VUL, där de såg ett litet foster,gulesäck,fostervatten,allt såg bra ut, men vi konstaterade att jag kan inte vara så långt gången som bm räknar,vi såg ingen hjärtaktivitet, så jag skulle ringa och boka ny tid denna vecka. Vid undersökningen sa de också att jag har en s.k. lättblödande livmodertapp, vilket är inte så ovanligt. De kunde dock inget säga om vad som kan vara orsaken till det, vad jag skulle undvika att göra eller hur jag kan på bästa sätt förhindra att jag blöder mer...alltså blev jag inte klokare.Den enda grejen som de nämnde var att jag kan blöda lite efter sex, men det kan inte vara orsaken för mig då vi(jag o maken) inte haft sex sen jag blev gravid!
Iaf så kommer det blod, inte jättemycket, men minst 1-2 gånger om dagen nu, helt spontant,sen avtar det och kommer bara mörkbrunt på pappret men rätt länge(upp till 2 dagar). Jag kan inte säga vad som utlöser det, dock känner jag ibland att det gör lite ont också i nedre magen när jag måste göra nr2 eller har mkt gaser.
Detta är mitt tredje barn och har aldrig förut haft det såhär,väldigt oroväckande och otrevlig känsla. Vid varje tillfälle jag får färskt blod på pappret börjar jag förbereda mig på att det är säkert idag jag får missfall ...Enligt bm ska jag vara i v11+3, enligt vul, endast i v7+3 idag!(första mensen efter fl, så jag hade nog lång cykel)
Så nu till mina frågor.
Finns det några fler blivande mammor som har haft eller har för tillfället lättblödande livmodertapp/liknande småblödningar och har ni kommit på någon "utlösare".Hur länge kommer detta hålla på så här? Är det möjligt att min livmodertapp blöder pga något annat?Har hört att man kan ha hemorrojder i slidan,hur kan det komma dit då om man inte blandar fram o bak,om man säger så?Hur kan man få reda på ifall det är nåt annat?Har ni haft såhär vid förra grav eller kanske redan innan grav också?
Vore trevligt att kunna prata av sig med andra som har samma "tillstånd"!