• hejsvej

Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)

Jag hjälper till att puffa för jag undrar samma sak... har småblött i 3 veckor(är troligen i v 8 nu) och vet inte varför. Har inte kollat upp detta än men har tänkt att göra det i veckan som kommer... Detta är verkligen inte kul!

• hejsvej
    RebeccaM82 skrev 2010-02-12 18:13:45 följande:
    Jag blödde mycket i början... Fram till vecka 10 tror jag. Är i vecka 26 nu. Hursomhelst så kändes det som om det kunde bero på hur pass aktiv jag hade varit. Blödde nästan jämt om jag hade varit igång mycket på dagen liksom. Och då kunde det räcka med att jag hade gått på stan några timmar eller sådär...
    Undrar bara hur ofta du blödde då och hur blödningarna såg ut? Mina är först ljusröda för att sedan övergå till brunaktigt. Jag får såhär nästan dagligen...  Inga större mängder alls, mer som flytningar fast i "fel färg" . Fick du kolla upp varför du blödde?
  • hejsvej

Javisst 'är detta skitjobbigt och påfrestande. Jag hade ett ma i dec och skrapades då, vilket gör att jag nog är ännu med nojjig än om jag inte varit med om det... Jag kan inte glädja mig alls utan mår bara dåligt av det hela. Men som sagt, jag måste ta mig i kragen och kolla upp detta i nästa vecka. Står inte ut att ha det såhär längre...

• hejsvej
    RebeccaM82 skrev 2010-02-12 22:53:51 följande:
    Jag blödde väl åtminstone några gånger i veckan vad jag kan komma ihåg... Och det var väl precis som du säger, det var alla möjliga färger från färskt till mera brunaktigt. Jag pratade med dem på spec. mödravården men fick aldrig komma in på något VUL. De menade väl på att blödningar tidigt i graviditeten är väldigt vanligt eftersom blodgenomströmningen (?) ökar något enormt! Jag tycker inte du ska oroa dig sålänge du har inte har ont eller kramper! Det sa dom till mig och det var ju alldeles sant :)
    Tack för ditt lugnande svar. Jag är väldigt orolig eftersom jag hade ett ma i dec som började med bruna flytningar då och då. Denna gång kommer småblödningarna mycket oftare men de ökar inte i mängd eller så. Och det är aldrig mörkrött tjockt blod utan mer blandat med flytningarna och mer och det ljusröda eller bruna hållet. Jag håller tummarna... Alla mina symtom ökar så jag antar att det är ett bra tecken.
  • hejsvej
    Gyöngyöm81 skrev 2010-02-13 09:16:33 följande:
    Mina blödningar numera har lika mörkröd färg som när jag har mens, de kommer oftare, nästan konstant.Jag hoppas jag (rättare sagt bebisen) överlever tills på fredag eller när jag får min lilla tub.Jag kanske inte har kramper o jätteont osv, men om man inte brukar blöda såhär under graviditet då undrar man vad som hänt sen förra graviditeten (min tös är ett år nu om nån vecka).Hormonnivåer kan ha förändrats i kroppen, det händer ju hela tiden, så jag tror krämen kommer nog fungera,iaf om jag får den i tid...Ju mer jag blöder, desto större är ju risken för missfall,man vet liksom inte vad som förändrades (om) sen sist vi var på vul.Har nån av er haft såhär förut?med äldre barn eller utan att ens varit gravida?har ni fött någon helt frisk o kry o pigg bebis efter massa konstiga blödningar under graviditeten?
    Jag håller tummarna för dig också! Jag tänker också att något kan ha föräldrats sedan förra graviditeten. Slemhinnor kan ha påverkats, man ha ha fått något ärr efter en bristning som nu lätt blöder, hormoner kan vara i obalans osv.
  • hejsvej

Nu blöder jag lite igen. Även så att det droppade lite ljusrött i toaletten. Jag som varit blödningsfri i tre dagar och började pusta ut. Fy vad detta är jobbigt. Men som cilli skriver så tolkar jag blodet som att det INTE kommer från livmodern. Det ser inte alls ut som mensblod utan är ljusrött och tunnt, liksom. Fast ibland blandas det ju med flytningar och får lite annan konsistens pga det. Min symtom är rätt rejäla och det är jag ju glad för just nu

Ankan: Oj vilken otrolig historia! Tänk att man kan blöda så mkt och ändå ha det lilla livet kvar!

• hejsvej

Ts, beklagar verkligen! Hoppas du snabbt blir gravid igen och att det går vägen då! Vet hur deppigt det känns med mf... Kram på dig.

TessJH: Visst är det jobbigt. Jag har haft sådär i över en månad nu, men än så länge inget MF. Tror det är lättblödande slemhinnor/livmodertapp det handlar om. Men oron finns HELA tiden... Jag hoppas att det går bra för dig!

Svar på tråden Lättblödande livmodertapp...nån mer?(lite lång)